Volkswagen POLO: Schakelapparaat tempratuurafschakeling

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: CFW, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Hallo ik heb een probleem bij mijn polo,
Sinds gister is het motor managment lampje gaan branden , gewist bij dealer!
Vandaag is het weer aangegaan, foutcode p063400 schakelapparaat tempratuurafschakeling geeft die aan wat zou dit kunnen zijn? Iemand ervaring ermee?

https://www.problemcar.nl/file/upload/im...

Glennzel

Geplaatst door Glennzel (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

De temperatuur in een regelmodule is te hoog.
Zie ook: https://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17018...

Glennzel (0), 4 jaar geleden

Wat zou dat kunnen zijn dan?

Glennzel (0), 4 jaar geleden

De transmissie olie vervangen staat er zou dat kunen?

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Misschien, maar het kan ook te weinig transmissie olie zijn.
Nog belangrijker, het kan ook de motorcomputer zijn die de melding geeft.

Ik zou eerst eens vragen in welk module (motor of bak) de foutcode wordt aangetroffen.

N.B.: Voor de zekerheid: Wat voor bak heeft deze auto? Een handbak of een automatische bak?

Glennzel (0), 4 jaar geleden

Handbak

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Wel, dan is het de motorcomputer die klaagt dat deze te warm wordt, want een handbak heeft geen transmissie computer..
En dan heeft de fout niets maar dan ook niets met de olie in de versnellingsbak te maken.

Elektronika kan defect raken. Deze site staat vol met defecte temperatuur sensoren.
Dus wie zegt dat de sensor die de interne temperatuur meet in de motorcomputer correct is of defect?

Een snelle test is het uitlezen van die interne temperatuur na een nachtje stilstaan.
Dan moet de temperatuur overeen komen met de omgevings temperatuur.
(Overigens geen garantie dat er in bedrijf niets fout kan gaan.)

Glennzel (0), 4 jaar geleden

Zou het kwaad kunnen als je er nog een tijdje mee rijdt

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Ja.
Als de computer inderdaad te warm wordt, dan kunnen er chips kapot gaan.
Dat kan leiden tot b.v. verhoogd brandstofverbruik, uitvallen en zelfs tot turbo of motor schade.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.