Volvo V50: geen vermogen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4164T, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

3 nieuwe turbo alle slangen nagekeken geen lekkage,(2x) EGR,turbodrukventiel, brandstofpomp roetfilter en katylisator vervangen en nog steeds geen druk komt heel langzaam op toeren.Nu als laatste poging nieuwe injectoren plaatsen. Iemand enige idee wat er nog meer stuk kan zijn wanneer er na de injectoren nog steeds geen druk is. Er is al zoveel geld op uitgeven dat ik 100% zeker weet nooit meer een VOLVO. Oh ja auto geeft geen fout melding bij de dealer.

Richard hardin

Geplaatst door Richard hardin (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V50? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1345) PRO, 7 jaar geleden

Luchtfilter verstopt ?

harry4203 (395) PRO, 7 jaar geleden

ligt dit aan de volvo, of aan de onkunde van degene die eraan sleutelt? ik weet niet waarom je 3 keer een turbo moet vervangen bv. je schrijft dat ook het turboregelventiel 2 keer is vervangen, is het vacuumcircuit voor de turboregeling bv wel goed gecontroleerd? ook lijkt me dat er in diverse meetgegevens toch wel iets te zien moet zijn waarom het vermogen zo achterblijft. in je vorige topic over dit probleem waren we volgens mij tot de conclusie gekomen dat er geen af fabriek roetfilter onder de auto zit, maar wel een retro-imitatiefilter. hoe zit t nou?

Richard hardin (0), 7 jaar geleden

1ste keer turbo kapot door slechte smering. Bij de 2de turbo bleek en geen sturing was naar de turbo vanuit de egr deze was namelijk ook kapot toen weer een andere turbo geplaatst en bleek dat ook de turbodruk ventiel kapot was. Hierna hebben voor de zekerheid nogmaals de hele motor blok en leidingen gereinigd en een nieuwe dieselpomp geplaats.Nu nog steeds te weinig druk in 2/3/4/5 de versnelling en vacuumcircuit is in orde.Alles in na gemeten er is voldoende druk er komt 800(weet niet hoe het heet soort druk) en gaat ongeveer volgens de waarde 600/700 eruit. Keuringsstation vertelde mij dat ik geen roetfilter had dus ik geloofde hem (ben geen automonteur) volgens mijn diagnostic bedrijf wel vandaar ook toch maar alles vervangen.Lucht en oliefilter zijn reeds ook al vervangen.Maandag a.s nieuwe gereviseerde injectoren plaatsen dit zou de oorzaak moeten zijn hoop ik.In de meetgegevens gaf hij ook aan te weinig druk naar turbo.Auto start normaal en en bij stil staan geeft hij netjes 800/900 toeren aan. Wat mij wat op valt is dat de motor snel naar de 90 graden gaat maar misschien lijkt mij dit logisch omdat ik meer gas moet geven om te kunnen rijden.Oh ja er komt ook geen zwarte rook vanuit de uitlaat.

Grt Richard

harry4203 (395) PRO, 7 jaar geleden

je zegt dat je meet dat de turbodruk achterblijft, heel veel meer oorzaken als een lekkage in een slang, of een verstopte uitlaat kan dat eigenlijk niet hebben. (als de aansturing en de mechanische turbo in orde zijn.)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.