Volvo 940 1994: Bijna geen CO en hik in de motor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B230FB, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 96

Beste wijze mensen van het net.

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een prachtige witte 940 polar, een dijk van een wagen met een klein probleempje. Er zit een hikje in en ik kan het na herhaaldelijk zoeken nog steeds niet vinden. Wel hebben we bij Timen Smit kunnen meten dat er weinig tot geen CO geproduceerd wordt. Ook bij herhaaldelijk gas geven is het CO gehalte niet omhoog te krijgen....Ik heb zo goed als alles al getest en gemeten en ben bijna ten einde raad. Wie o wie heeft de gouden tip. Deze persoon wint eeuwige roem en een krat bier...Kom ik persoonlijk brengen.

Ik kan alles wat ik getest heb wel gaan opnoemen maar misschien mis ik dan net juist het kneepje of foefje. Dus alles wat jullie aandragen wordt getest of geprobeerd...

Wie o wie heeft de gouden tip!

Alvast dank voor het meedenken...

Speedmonkey

Geplaatst door Speedmonkey (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 940? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 7 jaar geleden

Je loopt wel het risico dat we nu eerst van alles op gaan noemen , en jij roept heb ik al gecontroleerd .
Injectie of carburateur ?

Speedmonkey (0), 7 jaar geleden

Dat is zo, maar ik probeer alle opties open te houden... kijken of dat lukt.

Het gaan om een LH2.4 injectie met een EZK116 ontsteking...

kaleido 1 (1610) PRO, 7 jaar geleden

De diverse temperatuursensoren gecontroleerd op juiste waarden ?
Brandstofdruk en filter gecontroleerd /vervangen ?
Lambda sonde regelt ?
Valse lucht inlaat traject of een lek in uitlaat traject voor de kat ?
Klepspeling in orde ?

Speedmonkey (0), 7 jaar geleden

De tempsensor is binnen spec, brandstofdruk 3 bar op de rails, brandstofdrukregelventiel ook OK. Lambda sonde getest in de bankschroef met de gasbrander en tijdens het rijden...reageert zoals het zou moeten. Geen valse lucht in inlaat, nieuwe inlaatpakking, uitlaat gasdicht. Klepspeling iets aan de ruime kant. Zeker niet te krap, wordt gesteld als de hik verholpen is....Verdeler nieuw, bougies nieuw, bougiekabels nieuw...

Speedmonkey (0), 6 jaar geleden

Allen,

Na veel speuren bleek het water in de tank...dus opgelost...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.