Volvo S60: Auto start niet meer computer geen stroom

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat

Hallo,

Betreft een Volvo s60 D5 automaat met 128.000 echte kilometers.

Auto gehaald in Duitsland 400 km gereden. Vervolgens auto met software laten aanpassen bij een bekende tuner,
Vervolgens 95 km gereden. Viel de auto ineens uit. Even gewacht en starte netjes weer.
Vervokgens 5 km gereden en sloeg weer af. Alleen starte helaas niet meer.

Samen met de man van de amwb aantal dingen bekeken en doorgemeten.

Druk op de injectors is goed
Motor slaat ook aan wanneer we het "startpiloot inspuiten" ik weet dat het slecht is. Alleen hebben we uitgesloten dat de moter werkt.

Het vreemde is dat de toerenteller op 0 bleef staan wanneer de auto even kort aanging.

Auto geeft de foutcode aan van CEM-1 A62 permanente storing.( signaal ontbreekt)
Met andere woorden computer heeft geen stroom.

Zekering in de box is goed. (De oranje 5)
Orginele software laten terug zetten. Geen verschil.


Iemand een idee wat het kan zijn?

Excuses als er hier en daar wat foutjes

Alvast bedankt

Patrick050

Geplaatst door Patrick050 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ronny530 (0), 6 jaar geleden

https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=7...
Hier heeft u ook al veel suggesties gekregen maar blijkbaar niet afdoende. Inspuitcomputer krijgt geen stroom moet toch éénvoudig te constateren zijn want zonder stroom werkt de inspuitcomputer niet. Kabelbreuk of losse soldeerverbindingen in de inspuitcomputer kunnen een oorzaak zijn.

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Is de ECU open geweest voor de tuning of is dit via obd gedaan?
Heb op dit moment geen vida bij de hand dus kan nu niet zien wat voor omschrijving en stappenplan bij deze foutcode wordt aangegeven.

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik lees dat de cem is opgestuurd voor controle, mag ik vragen waar naartoe? Over het algemeen is deze het beste te testen in de auto. Pas als je dan exact weet wat er misgaat in de cem kun je proberen dat te herstellen.
Op die manier voorkom je ook dat er eventueel een extra probleem bijkomt (dat gebeurt nogal eens bij het extern testen van onderdelen).
Als je enkel een communicatieprobleem hebt met de motor ecu is de kans op een defecte cem module vrij klein.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.