Volvo V50: Trilt tijden acceleren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4204t, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Beste mensen,

Ik heb een probleem dat mij volvo v50 trilt tijdens het acceleren het is visueel ook zichtbaar aan mijn stuur. Tijdens het acceleren net na de 1500 toeren dan trekt de auto ook naar rechts. Bij constante snelheid rijdt de auto recht. Tijdens het remmen ook recht.
Wat heb ik al gedaan.....
Draagarmen recentelijk vervangen
Hydro motorsteun vervangen omdat deze lekte, rest van de steunen geen speling geconstateerd
Voorbanden vervangen en uitlijnen
Vandaag aandrijfassen vervangen
Luchtmassameter en turbodruksensor (magneetschakelaar) vervangen omdat deze storing gaven.
Ook heeft de auto lichte schokjes bij 2000 toeren in de 5e versnelling, maar ik denk eerlijk gezegt niet dat deze 2 zaken met elkaar te doen hebben. Auto geeft tijdens het uitlezen geen storingen meer weer. Verder rijdt de auto goed.

Auto is niet gechipt en roetfilter is ook nog aanwezig.

Heeft iemand nog een idee wat er nog kan zijn?

hus104

Geplaatst door hus104 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V50? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

hus104 (0), 6 jaar geleden

Zou forumlid OLDFORD kunnen kijken naar het bovengenoemde probleem??

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Sorry, geen idee.

Ik heb wel een vraag. Je hebt de turbodruksensor vervangen schreef je, maar er achter staat "magneetschakelaar".
Dat komt niet met elkaar overeen, een turbodruk sensor is eigenlijk een map-sensor die druk meet en geen schakelaar.
Dus wat is er nu vervangen?

Ralf_Jensen (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik vermoed dat je 2 problemen hebt.
Het ´naar rechts´ trekken van de auto, is te wijten aan een afwijking in het onderstel. Draagarmen en uitlijnen, op de juiste manier is al gebeurd?? Controleer hier de schokbrekers en de bevestiging hiervan. Bovenin waar de veerpoot gemonteerd zit checken.

Het trillen bij vollast zal een motorstoring zijn. Uitlezen... wellicht iets met de ontsteking of brandstofvoorziening. Maar daarvoor zijn tientallen oorzaken mogelijk.

hus104 (0), 6 jaar geleden

Heren bedankt voor jullie reactie.

@ oldford, het bestreft
Fabrikantcode: 7.01771.01.0
Magneetklep; Electrisch/pneumatisch; 12V; Technische info: SI 0096

Deze is al vervangen en geeft geen storing meer.

@ Ralf_jensen, de draagarmen zijn vervangen en uitlijning is daarna gebeurd. Uiteraard kan ik dit nogmaals laten controleren. Ik zal ook gelijk vragen om de bevestigingen van de schokbrekers en de veerpoten te checken.
Wat me ook opvalt is als de auto gaat trillen is dat er een brommend geluid hoorbaar is vanuit de motorruimte. Het getril is niet blijvend bij vollast en is een aantal secondes dat het voelbaar is.

Ralf_Jensen (0) PRO, 6 jaar geleden

Lijkt alsof er een motorsteun, ´lam´ is. Ook dit controleren

hus104 (0), 6 jaar geleden

ik ben ook vergeten te vermelden dat als de motor koud is (als ik de auto in de ochtend pak) dat het probleem dan niet aanwezig is. Na ongeveer 5 minuten rijden begint het pas.

Ralf_Jensen (0) PRO, 6 jaar geleden

Maar dan trekt ie nog wel naar rechts, die eerste 5 minuten ??

hus104 (0), 6 jaar geleden

Dat durf ik je nu niet te zeggen. Ik zal dat vanavond even proberen.

hus104 (0), 6 jaar geleden

Als de auto koud is trekt ie ook naar rechts, maar geen getril.
Als de auto warm is en ik accelereer met de stuur iets naar links dan trilt/stuiterd de auto. Bij het naar rechts sturen is het weer weg.....bij gas los zijn alle trillingen weg ongeacht de stuurrichting.

Ralf_Jensen (0) PRO, 6 jaar geleden

Lijkt alsof er een motorsteun, ´lam´ is. Ook dit controleren. Controleer dan ook de stabilisatorstang, met zijn verbindingen.

hus104 (0), 6 jaar geleden

in het weekend alle motorsteunen bekeken deze zijn goed. Ik twijfelde aan de aandrijfassen omdat mijn stuur zo onwijs hard trilt bij het naar links sturen. Ik heb links de oude er weer opgezet omdat deze makkelijker te vervangen is. Na montage stuk gaan rijden en de gigantische trillingen bij het naar links sturen is verdwenen, maar ik heb nog een hele lichte trilling (dit wat ook de aanleiding dat ik de boel heb vervangen). Net contact met de leverancier gehad. Deze geeft aan dat er dan waarschijnlijk een fout zit in de geleverde (imitatie) aandrijfas. Ik moet deze opsturen en ze gaan beoordelen of deze nog goed is. Het is dus nog even afwachten.......

hus104 (0), 6 jaar geleden

Na een poos met de oude aandrijfas gereden te hebben heb ik afgelopen weekend een nieuwe aandrijfas eronder gezet en uit laten lijnen. Het getril is voorbij!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.