Volvo XC90 2010: handrem geraakt niet geregeld

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2400

beste allemaal hopelijk kunnen jullie me helpen al 2 jaar sukkel ik met de handrem van mijn XC90 D3 bj2010. had bij de eerste keuring 17% ging naar garage (de pedaal kon ik daarna nauwelijks indrukken) bij de keuring kreeg ik te horen er is "nul" weerstand en inderdaad de auto bolt gewoon de kleine helling af. Nu al 2 dealers afgelopen 4 garages. De laatste heeft nu voorste kabel dus van voetpedaal tot in de middenconsole waar het schroefmechanisme aan vast zit vervangen en nog steeds niets. kan het zijn dat er aan die kleine uiteindjes die in de remtrommel komen iets fout zit?? de garagist heeft maar zitten draaien en draaien aan die soort veer maar ik merkte op dat 1 keer de rem weer indrukken alles terug draaide en kwam de kabel heel los..morgen ga ik opnieuw naar die garage maar zou graag zelf meehelpen de oplossing te vinden .dank u. PS die nieuwe kabel heeft niet die borgveer maar wel 2 harde rubbers die je tot aan die metalen schroefveren kan schuiven.

alv

Geplaatst door alv (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC90? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

78 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Ze moeten beginnen bij de handrem zelf de wielen dus , daar moet alles gangbaar en juist werken/afgesteld zijn , dan de kabels stellen en klaar.
Je handrem zit namelijk in de remschijf , dit is een gevoelige plek voor roest enz. Wordt vaak niet naar gekeken , een keer rijden met de handrem er op of slepend omdat de boel vast is geroest is einde remschoentjes.

alv (0), 4 jaar geleden

Kaleido 1 hartelijke dank voor uw antwoord.
echter begrijp ik niet goed als u zegt; " ze moeten beginnen bij de handrem zelf de wielen dus, ." Nu zegt die garagist dat er niets valt af te stellen op de "wielen" (ik vermoed dat hij dus bedoelt ; de schijven van de remmen,"? of zit ik volledig fout?
wat bedoelt u met "alles gangbaar en juist werken?.
morgen ga ik opnieuw naar die garage en vraag om de wielen er opnieuw af te halen . Ik merkte ook op dat aan 1 zijde de pas geplaatste remschijven niet volledig zijn afgeslepen dus ergens moet het remblokjes (remschoen?) vastzitten? maar waar?
dank alvast voor de reacties

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

De achterschijven zit een remtrommel in gebouwd als het waren. Er zit wel degelijk een stelmechanisme.

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Om 01.29 sliep ik al Highway , maar zoals jij schrijft en ik ook heb geprobeerd uit te leggen , is de handrem een los systeem , heeft niets met je remblokken van de voetrem te maken , binnenin je schijven zit een remtrommel waar je remschoenen van de handrem in zitten , dit systeem dient eerst in orde gemaakt te worden en afgesteld .

alv (0), 4 jaar geleden

Kaleido1 dank je j zij begrijp dat de 2 systemen los van elkaar zijn.maar ik begrijp niet dat de garage voortdurend zegt dat er niets.valt te regelen in de''trommel'' ik heb nogthans die uiteindes van de kabel weldegelijk zien zitten en manueel kan je ze goed voelen bewegen alsderempedaaal wordt I gedrukt

alv (0), 4 jaar geleden

ik heb op internet dit gevonden : https://www.auto-doc.fr/nk/1999939 een soort stelbout voor het regelen van de trommel.zou blijkbaar niet aanwezig zijn op mijn type XC90 en daardoor is regelen in het wiel niet mogelijk . in principe als dit stuk zou vervangen zijn kan er worden geregeld in het wiel??? is dit juist?

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Dan ligt de boel er dus los in , lijkt me stug maar niks is onmogelijk , dit lijkt inderdaad de stelinrichting te zijn.

alv (0), 4 jaar geleden

wat bedoel je met "ligt de boel er dus los in". in wat in de achterkant van de remschijf?

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

@ kaleido 1 het is niet relevant welk tijdstip ik iets plaats. Ik was vanmorgen al aan het werk toen u iets plaatst.

Wat ik vertelde was hetzelfde als wat u uitlegde.

Nu terug naar het probleem. Ik had het mis, want er zit geen stelmechanisme in de handremtrommel. Dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=BCIt9eIA... geeft wel aan waar het stelmechanisme zit. Als je zoekt op handrem afstellen volvo xc 90 staat er ook een filmpje hoe de handrem bij de achterwielen in elkaar zit. Daar worden de voeringen vervangen.

alv (0), 4 jaar geleden

ok dank je . die zijn ondertussen vervangen en als we vandaag weer de schijven hadden weggenomen zie je dat die quasi niet hebben "geschuurd" tegen de binnenkant van de remschijf.`
De "haak" (ik vertaal het hier effe uit het frans want ken de term niet exact in het nl.) staat in positie 2 maar er komt dus quasi geen spanning op de schoenen als je de remindruk...
vandaar dat we nu dus dat stuk hebben besteld om dan wellicht achter de remschijf te gaan placeren...

nog suggesties zijn altijd welkom... ja een nieuwe volvo kopen, hum daarvoor is de beurs plat...

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

De rem indrukken zul je geen spanning krijgen op de schoenen. die worden alleen bediend door de handrempedaal links bij de bestuurder. Als je dat pedaal indrukt en vast zet moet je de achterwielen niet meer kunnen draaien.

Die haak in positie 2 snap ik niet???

alv (0), 4 jaar geleden

ik bedoelde wel de rem voor de handrem die dus eigenlijk een voetpedaal is. bizarre is dat er dus spanning komt zolang de auto stilstaat en de motor niet draait en op geen kleine helling staat van zodra dat het geval is bolt hij gewoon verder. ik had dat regelsysteem aan de bestuurderszetel al gevonden en trouwens het is dat deel dat vanaf daar tot aan die voetpedaal links van de bestuurder al is vervangen. de haak in positie "2" bedoel ik waar die dus op het achterwiel door de metalen ring komt om dan de schoenen te doen "openspringen" dus die dan gaan drukken op de binnenkant van de ook nieuwe remschijf....

alv (0), 4 jaar geleden

ik heb in zijn filmpje niet goed begrepen waarom hij dar soort zeep of mousse plaatst?

alv (0), 4 jaar geleden

kan je me de link effe doorsturen voor wat de achterste gedeelte betreft van de handrem op de schijf ik vind het niet meteen.

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Ik denk dat e alleen maar aan de kabel moet stellen. Doe even als volg krik de auto achter op en trap dan het pedaal in. Kun je de wielen dan niet draaien dan afstellen zoals op het filmpje. Ik hoorde hem mousse ook zeggen zal iets van kruipolie of zo zijn denk ik.

In dit filmpje zie je bij 19.52 ik denk de haak die je bedoeld. https://www.youtube.com/watch?v=tK7kDYrx...

Je hebt de voeringen vervangen? de voeringen en trommels op geschuurd? Bij nieuwe schijven de trommel vetvrij gemaakt?

alv (0), 4 jaar geleden

Ja heb alles.vervangen en ontvet je spreekt van opschieten is dat ook bij nieuwe remblokken? Dus u stelt voor de rem indrukken met de wielen van de grond en dan de kabel naast de bestuurderszetel draaien in klokwijzerszin maar tot waar?
Zal een klus worden voor woensdag.dus volgens u heb ik dat stuk om de 'tombours' te regelen dan niet nodig?? Zut! Weer 26.50e voor niets dan.. alvast bedankt voor alle info

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

opschieten? tombours?

alv (0), 4 jaar geleden

Sorry.... Opschuren!
Tombours is Frans voor trommels. Sorry ik woon eigenlijk in Frankrijk vandaar wat moeilijkheden met vertalen van sommige termen

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Als je het filmpje bekijkt zie je hoe veel kliks hij telt aan het eind. Volg de instructies van het filmpje.
Normaal zijn het 7- 9 tandjes (kliks). Handrem stellen met de handrem los.

alv (0), 4 jaar geleden

Ik heb alles gedaan zoals filmpje heb op 6 kliks de pedaal totaal tot einde heb de kabel zien opspannen tussen de zetels maar.de auto beweegt nog steeds...die huls waar je kan aan draaien zit nu al bij al voledig tegen die achterste kleinere kabel gedraaid!!!
Ik ben radeloos!!!!

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Ik weer het zo ook niet. Ik ken het systeem wel heb in bij volvo gewerkt tot 2006
Je hebt voor het opstellen geprobeerd of de wielen blokkeerde? Dan zul je toch de remschijf er af moeten halen en kijken of er iets gebeurt. Is de haak niet ingesleten waar de voering op rust?

Lastig op afstand.

alv (0), 4 jaar geleden

Oeps oeps de haak ingesleten waar de voering op rust?
Bedoelt u de haak van de remkabel? Da's inderdaad nog het enig wat niet werd vervangen
.maar vraagje kan het niet gelegen zijn aan de veer aan de voetpedaal? Ik heb de indruk dat die gewoon niet ver genoeg meer kan kan het dat die veer ''uitgerokken' is???

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Kan heel goed zijn dat die haak niet is in gesleten. Ik zou het toch even controleren.

De veer bij het pedaal is toch alleen voor het pedaal terug trekken als je hem van de rem haalt? Ik moet je bekennen dat ik niet meer weet hoe dat er uit ziet of zag.

Heb je de wielen gecontroleerd of ze blokkeerde?

alv (0), 4 jaar geleden

Ja als de auto dus stilstaat en de motor niet draait dan blokeren de wielen. Van zodra de auto dus weer normaal staat dus bv na een rit is het weer zelfde 'koek'. Ik trap de pedaal volledig. in en de auto bolt gewoon door

alv (0), 4 jaar geleden

U bedoelt toch controleren achteraan aan het wiel de haak die moet gecontroleerd worden.? Gaan we vandaag dan nog es doen...

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Ik heb geen idee wat de oorzaak is. als je de handrem afstelt en dan gaat rijden en geen handrem meer hebt is mijn onduidelijk. Het kan ook niet. de wielen blokkeren en je stelt het af. dan kan na een rit het niet meer werken want er beweegt niets. Ik heb op dit moment geen idee.

Of we halen 2 dingen door elkaar of een onderdeel rekt uit gaat van zijn plaats of iets dergelijks.

alv (0), 4 jaar geleden

Er zit nu zo'n regelpen op de rem dus tussen boven en onderkant die dus geregeld wordt via de opening in de remschijf...nu is er een ander probleem!!! Bij terugtrekken van de grendel van de handrem.blijft lampje branden dan trek ik effe aan de pedaal van de voetrem.en dan gaat lichtje uit..maar.de handrem.werkt nog steeds niet.. de man die plaatste zei em dat ik volgende week moet terugkomen om.bij te regelen... Ben radeloos

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

al wat wijzer geworden?

alv (0), 4 jaar geleden

Hoy dank je ok te informeren naar ...het vervolg... Die nieuwe "รฉcarteurs" zitten er nu op
De remmen werken iets beter de handrem dus maar.nog.niet.volledig maar erger nu blijft de voetpedaal blijkbaar slepen.. verkliklichtje blijft aan en ik voel een grote weerstand als ik wil.vertrekken.ik trek dananieel.evem.aan de.voetpedaal.en dan gaat.lichtje uit en blijkbaar komt dan iets.meer.beweging. dinsdag mag ik opnieuw naar garage om na te zien

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

staat nu dus te strak gesteld

alv (0), 4 jaar geleden

Denk ook maar op een helling bolt die nog steeds verder!!!!

JdeP (5), 4 jaar geleden

Misschien zit de achterste handremkabel vastgeroest in de buitenmantel?

(voorbeeld tekening)
https://parts.volvocarsofmarietta.com/a/...

Succes

alv (0), 4 jaar geleden

Zou dan als je de wielen er af haalt en je trapt de voetpedaal in die schoenen ( dus die halve maantjes) toch niet bewegen? Of ben ik fout in mijn interpretaties

JdeP (5), 4 jaar geleden

Ze bewegen misschien wel,maar blijkbaar niet ver genoeg om het wiel te blokkeren(?)

Succes

alv (0), 4 jaar geleden

Ok en hoe moet ik dat dan nagaan met de wielen er op of er af?

JdeP (5), 4 jaar geleden

De remschijf,met 'ingebouwde trommel' verwijderen en de diameter van de trommel meten,deze mag maximum 179mm zijn.

zie afb: https://www.bremboparts.com/europe/en/ca...

Nu de voetrem ('handrem') indrukken en meten hoever de schoenen uit elkaar staan.(diameter)

Succes

alv (0), 4 jaar geleden

Ok ik ga dat morgen proberen in de garage
.dank u!

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

-JdeP ik ga met je mee alleen op 9-10 geeft hij aan dat de wielen blokkeren en na een ritje de handrem niet meer werkt en dat vond ik vreemd.

alv (0), 4 jaar geleden

Hoy ''hij'' is dus wel ''zij'' maar da's niet belangrijkste.ja inderdaad.in de garage bij stilstand en indrukken van het pedaal blokeren de wielen.bij buitenrijden en direct proberen op een kleine helling bleek er geen remming meer te zijn op de hand(voet) rem. Daarom hebben we besloten om zo'n regelbare stelling te plaatsen in de trommel ipv dat ijzeren plaatje dat er in steekt vanuit fabriek.nu blijkt na 1 week rijden dat het verkliklicht van de handrem blijft branden ook al trek ik de manuele klep terug..heb daar nu al op gevonden dat ik dan extra aan de voetpedaal moet trekken en dan verdwijnt het verkliklichtje. Zoals 'collega' eerder aangaf ga ik morgen samen met de garagist weer wiel afhalen en kijken hoe hetblokje' dat moet de plaketten opendrijven. Reageert in de remschijf trommel.

Ps ja ik sleutel wel mee aan de auto...
(Lol)

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

https://parts.volvocarsofmarietta.com/a/...

Als je de door JenP de gestuurde link bekijkt is er niet veel anders dan een handrem. wat je normaal naast de stoel zit heb je nu een pedaal. Ergens moet er iets zijn.

Bekijk eens of beide wielen niet meer blokkeren of de slag van de voering iedere keer het zelfde blijft. Ik heb bij een BMW ooit gehad dat ze een gat groter gemaakt hadden waardoor de kabel door het gat schuift. Het hele mechanisme controleren.

alv (0), 4 jaar geleden

Wat bedoelt u met.''.de.slag.van de.voering'' bedoelt u de 'zwartevoering rond de label'?

alv (0), 4 jaar geleden

Wat bedoelt u met.''.de.slag.van de.voering'' bedoelt u de 'zwartevoering rond de label'?
In de tekening 'stul 19' is dus nu vervangen door een soort stelschroef die trapsgewijze kan geregeld worden via de openingen in de remschijven.die gaan we morgen opnieuw regelen en nog es alles van voren af controleren..
Nu 'truste'' en thank you!!! To everyone

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Ik bedoel op de afbeelding 17. dat als je het pedaal intrapt en weer los maakt of de slag/uitzetting van de voering iedere keer het zelfde is.

Wat bedoeld u met zwarte voering?

alv (0), 4 jaar geleden

Hou alle helpers! Dus gisteren schijven gemeten.exact 179mm voeten.) Handrem) ingetrapt: mooi opengaan .van de."patains"( ik ken niet echt.nl.woord.dus de halfronde schoentjes die langs de bonne kant van de remschijf hun werk zouden moeten doen!) Gaan uit elkaar.maarslechts.langs.een kant echt.duidelijk.. de stelschroef dus nog een toertje meer gegeven...controle.van het.wiel
..alles.blok?!! Yes Bingo!!!
Maateens op de weg.getest en lap weer zelfde .. niet echt.blokeren van de ha stem en het.verkliklicht.van handrem.blojft opstaan. Heb dan alles.open gegooid aan depedaal de leidingweer.mooi geplaatst.en weer gemonteerd.maar deze morgen bij vertrek en dus de handrem.lossen weer datverkliklicht.van de handrem.aan ikoet.danet.dehandde.voetpedaal.wat.meernaarij trekken.en dan lichtje uit.aarbela grijkste
. De handrem.werkt nog.steeds.niet.volgens.de.normen moet.hier.in frankrijk.18% zijn ik haal hooguit 16...

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Ik zou bijna willen komen kijken. De patains werken dus, dat ze een kant hoger gaan als de andere is normaal. Je trekt hem op de handrem en de ene schoen komt tegen de trommel en tegelijk zet hij zich af naar de andere.

Wat ik niet snap is dat hij na een rit geen handrem meer heeft. Op dit moment zeg ik of een kabel rekt steeds, stelmechanisme blijft niet staan of het pedaalmechanisme houd niet vast op de tandjes. Als hij niet remt met de handrem probeer dan eens of jedoor je voet op het pedaal te zetten of je dan een klikje hoort of de wielen dan wel blokkeren?

Dat lampje is voor latere zorg. stekkertje er af dan zie je het niet.

alv (0), 4 jaar geleden

Lief van je date me zo helpen wil....bedoelt u de voet op het pedaal zetten als ik lichtjes aan het rijden ben???? Anders hoor ik wel de.klikken als ik het pedaal indruk en de hendel komt.ook heel mooi weer los als ik de hendel terugttek..
De.garage zei me dat ik niets.meer kon regelen met die kabel tussen de zetel dus in de middenconsole maar ik heb toch effe zin om er alles.weer uit te.gooien en toch te zien hoe die kabel het.nu doet..wat denkt u . Nuttig of niet.??

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

ja, pedaal indrukken en de release handel ook vast zodat hij niet zich kan vast zetten. kijk of je iets voelt en hij dan wel pakt.

alv (0), 4 jaar geleden

Goede morgen
Sorry begrijp je niet de release hendel ? Moet om.die.beweging.dat.al.rijden doen of.met de wielen van de grond.?

Heb nog.es.geprobeerd.dus gewoon intrappen pedaal dqqtnq lossen van de hendel en ik hendel druk dqteriets ''sleept'' dus dat die.pedqql niet.voedig terugkomt ...is dat.''oorzaak gevolg''??

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Je laatst zin snap ik niet.

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Ik denk dat we eens naar een andere garage moeten gaan , dit is toch geen echt moeilijke techniek , er wordt gegarandeerd iets over het hoofd gezien , trommels zijn niet te groot , voering zit er genoeg op de remsegmenten , kabels niet beschadigd enz. als alles door een vakkundig iemand bekeken wordt dan is het toch appeltje eitje.

alv (0), 4 jaar geleden

Highway sorry slechte voorspelling van mijn mobieltje..
Ik begrijp niet goed wat u bedoelt dus ik moet het pedaal intrappen en tegelijk het hendeltje voor het.loskoppelen van hetrempedaal naar me toe trekken? Of begrijp ik iets niet..
Dank je om te blijven helpen

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

ja, maar probeer eerst op de krik de wielen blokkeren. je gaat een stukje rijden voel je dan iets anders aan je pedaal en krik de auto op of ze nog blokkeren. Als ze blokkeren dan gaan rijden op die methode rustig weg je 50 en dan die handeling een paar keer doen.

Je zegt dat je 16? haalt en moet 18 dus maar 2% dat moet er toch uit te halen zijn zonder een gekke truc

alv (0), 4 jaar geleden

Ja ik ga dat volgende week proberen lig.nu zelf plat met een bronchitis.. ja 16 is bij ons wel totaal afgekeurd.
Dank je en fijn weekend...
Wat ik wel opmerk als dus dat verkliklichtje van de handrem aan blijft.dan voel ik wel dat de auto iets stroever heeft om verder te komen als ik dan inderdaad het pedaal met de hand terugttek gaat iets vlotter....bollen

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

beterschap

alv (0), 4 jaar geleden

Dank je highway...
Nog wet wat een 'volle kool maar toch weer wiel afgenomen en wat geschroefd aan de stelbout lijkt iets meer la te remmen maar.... Die voetpedaal blijft 1 keer op 2 hangen als ik de handhendel terugttek ik moet dan iets dieper duiken en emt de hand het pedaal terugtrekken ik voel dan precies ook of er minder spanning zit op.de.wielen.zou die handrem.nu ''slepen'???

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

kan het niet volgen.
Even terug naar het begin als je de handrem er op zet blokkeren je wielen. Na een rit is dit dan weg en dat test je met een rijde auto?

alv (0), 4 jaar geleden

ja als de auto stilstaat de wielen opgecrickt dan werken blijkbaar de handrem als ik er mee heb gereden dan is het "remplezier" weg.....

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

dan is er geen handrem meer? en dat test je met een de auto te laten rijden?

alv (0), 4 jaar geleden

Te laten rijden .??? Ik bedoel als ik gereden heb en de auto bv op een helling wil stil laten staan dan is de handrem ''weg'' ...

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Vreemd, het kan helemaal niet. Ik heb geen idee wat er gebeurt. Wat ik nog weet was dat de handrem best sterk was. Kan zeker het gewicht houden op een helling.

Je kunt iedere keer stellen? Blijft de kabel op zijn plaats zitten de houders (eindstukjes van de buitenkabel) op zijn plaats en blijven ze zitten?

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Ik ben het volledig eens met Kaleido. Dit is geen rocket science .Het wordt er van gemaakt en daardoor ontstaan er volledig onzinnige verhaaltjes.Ga naar een andere garage en blijf er zelf vanaf.En Highway ik vind het knap ,dat je het blijft proberen.
Ferry

alv (0), 4 jaar geleden

Ferdinand andere garage.. of jongen toch al 3 Volvo garage platgelopen zij hebben uiteindelijk zelfs de kabel gebroken die heb ik zelf vervangen. Eerste deel dus van voetrem tot verdeling in middenconsole. Nu zitten er de regelschroeven in de trommels. Bizarre is dat het remsysteem werkt als de wielen dus er af zijn dan kan er geen pluim beweging worden gebracht in de wielen.eens alles opnieuw gemonteerd en een rit gedaan blijkt er veel minder weerstand de kabel gaat mooi normaal in zijn huls alles blijft op zijn plaats mooi haken in de respectievelijke uitsparingen ..
Ik blijf erbij dat er iets snor zit aan de voetpedaal zelf.... Maar daar krijg ik nog een zicht op.
Highway bedankt om te helpen de anderen sorry maar ik kan best jullie onvo structure.critiek missen.
Wellicht niet genoeg geduld met een vrouw
.
Grapje

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Dan mankeert er toch wat aan die garages.Daarbij vind ik in dit geval een beetje opbouwende kritiek wel op zijn plaats.Ik blijf het dan ook eens met Kaleido. Dit moet heel simpel op te lossen zijn.Daarbij kan je het ook voorleggen aan de hoofd dealer.
Ferry

alv (0), 4 jaar geleden

Denken jullie nu echt dat ik dat al niet deed... Ik sprak zelfs van een expertise te laten doorvoeren ....

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Had dat dan aan het begin van je verhaal geschreven .Maar heb je hem ook bij de hoofd dealer gebracht.En over welk land hebben we het eigenlijk.
Ferry

alv (0), 4 jaar geleden

Ja!!!!!
Belgiรซ

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Dan vind ik het onvoorstelbaar dat een aantal volvo garages en de hoofd dealer dit niet kunnen oplossen.Bij een particuliere doe- het -zelver kan ik mij dat nog voor stellen.
Ferry

alv (0), 4 jaar geleden

Ja waarom denkt u dat ik hulp vraag!!!!

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Dat u hulp vraagt is mij duidelijk.Maar wat verwacht u hier als vijf garages met gespecialiseerd personeel u niet verder kunnen helpen.Hetgeen mij nog steeds doet verbazen.Het zegt wel iets over hun specialisatie.Er blijft mij echter maar een ding over, veel succes.
Ferry

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

[quote=ferdinand]Maar wat verwacht u hier als vijf garages met gespecialiseerd personeel u niet verder kunnen helpen[/quote]

Denk hier niet te simpel over......
Aan een klein beetje geluk heb je soms meer dan aan veel verstand ;)

Men hoopt hier toch iemand te vinden die ervaring heeft met een gelijk geval.
Een mens leert zn hele leven en nog telkens komen we ''nieuwe'' problemen tegen.

Grt. Paul

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Paul,
Daar heb je gelijk in.Maar vijf garages hadden dit toch moeten oplossen.We hebben het over een mechanisch en geen elektronisch probleem .
Ferry

alv (0), 4 jaar geleden

Aan highway en Paul dan om heel veel tijd te hebben gestoken in mijn probleem.
Met geduld en inzicht en jullie hulp. En veel onder de auto te kruipen en zelf ja zelf telkens opnieuw te beginnen voila..verdict


De handrem doet het heb de ganse kabbel bloot gelegd kopervet op de geleiders alles vervangen en mijn goesting gedaan de voetpedaal ook losgemaakt en daarzat de veer geklemd. En geplooid..dus die is nu besteld maar kijk es naar foto....

Yes mijn 'janette' blijft staan met trillende motor op de kasseien voor het huis

Veel dank en zelfs engelen geduld dankzij highway ..mocht ik ooit es kunnen helpen.. hiihihi zal wellicht niet in autodomein zijn mar eerder medisch.. laat maar weten

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Ik zie geen foto. Nagaan dat ik je wilde vragen om dat los te halen. Daarom vroeg ik je na een rit het pedaal in te trappen of je dan verschil voelde. Je kunt trots op je zelf zijn. Ik moet wel zeggen kom later met iets medisch je hebt a; een tijdje zwarte handen. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Ik heb het met alle verstand gevolgd , mooi dat je het uiteindelijk opgelost hebt , maar blijf het wel triest vinden dat mensen die er "verstand" van zouden moeten hebben het niet opgelost konden krijgen , maar dat terzijde .

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Ik ben het volledig met je eens Kaleido.Dit is voor de garages een diskwalificatie.
Ferry

alv (0), 4 jaar geleden

Inderdaad garage kreeg dan ook stuk voor stuk van mij een blaam rief en de hoofdinvoerder ook.....stuk voor stuk trokken ze hun schouders op...
Wat de zwarte pollen betreft.. highway.. heb groene zeep... ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Nogmaals dank

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Ik weet niet wat erger is zwarte of groene handen ๐Ÿคก

alv (0), 4 jaar geleden

Liever toch groene vingers!

PS vandaag nu ook pedaal volledig gedemonteerd.... En veer binnenin zat 'klem'' de fameuze 1e garage dus Volvo verdeler in Bergen (Mons) hadden er naar ''gekeke'' dus 2 bouten gelost en dus verkeerd gemonteerd...van prutsers gesproken. Bon nu weer mijn bolide in glorie om door het landschap te schuren.... Hahaha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.