Alfa Romeo 156: Koppeling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Beste
Wij zitten met een vervelend probleem
Hebben een koppeling van een alfa 156 jtd vervangen en alles verliep goed,
Het probleem is auto schakelt niet er zit helemaal geen lucht meer in, druk op pedaal is ook goed maar wil met geen geweld schakelen
Iemand bekend met dit probleem
Mvg

OMERTA MAN

Geplaatst door OMERTA MAN (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Dus zo te horen komt de koppeling dus gewoon niet vrij (omdat je zegt dat je wel de drukgroep voelt indrukken). Is het wel de juiste set die er is gemonteerd? Je hebt wel eens bij meerdere merken dat er verschil zit in de slag van drukgroep in combinatie met de dikte van de plaat. Heb iig wel vaker bij japanse auto's gehad waarbij ik een imitatieset had gemonteerd waarbij de plaat gewoon te dik was of de drukgroep andere slag gaf en dat je dus wel gewoon de veer van drukgroep voelde maar de plaat niet los kwam.

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Uit mijn hoofd gezegd heeft een 156 schakelkabels waarvan er ééntje te verstellen is.
Als je die per ongeluk versteld hebt met het loswrikken van de kabels dan zit je naast het schakelpatroon te duwen en krijg je hem ook niet in de versnelling.
Probeer de pook iets meer naar links of rechts te bewegen en kijk of ie dan wel in de versnelling gaat.

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja precies dat kan ook nog wat Peter zegt maar schakelt hij wel in z'n versnellingen met de motor uit?
Zo niet dan Peters verhaal controleren en zo ja dan ligt het aan het niet vrijkomen.

ed13 (0) PRO, 10 jaar geleden

is druklager ook vervangen

OMERTA MAN (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste
Heb gisteren terug een nieuw set koppeling in gestoken met lager, heeft niet geholpen als de motor stil is kan ik perfect schakelen, steekt ook een nieuwe koppelings pomp in maar nog steeds het zelfde

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je de koppeling goed ontlucht?
er wil nog weleens een bel lucht in de hoofdkoppelingscylinder blijven hangen.

Ik pak meestal een oliespuitje met een slangetje eraan en vervolgens pers ik de olie er van onder af in, net zolang tot boven het reservoir over gaat lopen.
Tussentijds even het pedaal geregeld indrukken.

OMERTA MAN (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste
Ontluchting is ook verschillende keren her gedaan maar zonder resultaat
Het enigste wat over blijft is de bimassavliegwiel wat niet vernieuwd is, heb het tot nu toe nog niet meegemaakt maar ik zie voor de rest niets anders meer

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Had je nog de drukgroep en plaat vergeleken met de oude set die eruit kwam? Want als je slag goed is (dus de druk ook) en je kan motor uit wel schakelen dan komt hij gewoon niet vrij. Verschil in de koppelingsset zou dit ook kunnen veroorzaken of misschien verkeerd gemonteerd of de plaat loopt stroef over de prise-as? Ik ken dit type koppelingsset niet maar als de constructie op de meest voorkomende manier is dan komt de plaat gewoon niet vrij zou je denken want waarom wel kunnen schakelen met de motor uit.

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet in het vliegwiel...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.