Audi A4 QUATTRO 128 KW 2011: Foutcode P 2015

  • joske 15 @ 14/05/2019, 14:58

    Audi A4 QUATTRO 128 KW
    bouwjaar: 2011
    brandstof: diesel
    motorcode: caga
    transmissie: handmatig
    cilinderinhoud: 1968cm3
    vermogen: 105kw

    Deze auto geeft de volgende foutcode
    vervangen is regelaar schakelklep(03l 129 086 ) - probleem niet opgelost motorlampje is terug gaan brangen - foutcode gewist en komt telkens terug. Dan aluminium reparatieset geplaatst maar probleem blijft hetzelfde


    18447 P2015

    Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
    nl Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk, bank-1 onaannemelijk signaal
    du Geber Saugrohrklappenstellung unplausibeles Signal
    en Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) Implausible Signal

    Extra info bij de foutcodes.
    Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

    Mogelijke verschijnselen:

    Verlies van vermogen
    Storingslampje (MIL) brandt

    Mogelijke oorzaken:

    Klep Inlaatspruitstuk defect
    Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk zit vast / is defect
    Software-versie / Firmware-versie van de ECU is onjuist
    Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk

    Mogelijke oplossingen:

    Check / vervang Klep Inlaatspruitstuk (tandwieltjes kunnen beschadigd zijn)
    Check (outputtest / basisc settings) / vervang de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk
    Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk

    Extra info:

    In sommige gevallen kan dit probleem alleen worden opgelost door het hele Inlaatspruitstuk te vervangen
    De motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk en de Positiesensor van de Klep Inlaatspruitstuk (G336) kunnen in één unit (behuizing) zitten
    Indien aangetroffen in een VW Golf/Jetta (1K): 1.9l PD-TDI (BRM), check dan de software-versie van de ECU: 03G-906-016-AB @ 7328 of 7550 en 03G-906-016-AC @ 7280 of 7551 hebben beiden een softwarefout waardoor een speciale Adaptation nodig is voor de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk, en anno september 2012 kan die aanpassing alleen door de dealer worden uitgevoerd
    Van toepassing op alle 3.0lt V6 TDI commonrail blokken. Dat hij de onderste aanslag niet bereikt komt meestal door een versleten kogelkopje. Hier is een reparatieset voor te krijgen 059 198 212 en kost ongeveer 16,40 ex btw bij de dealer. Links en rechts een reparatieset gemonteerd en alles draait weer probleemloos zonder fouten.




  • joske 15 @ 15/05/2019, 15:37

    Reparatieset zoals op foto hierboven is ook al geplaatst.

    De kleppen worden perfect aangestuurd, de bedrading is ok, foutcode blijft terugkomen en mil lampje brandt

  • Ken jij iemand die de oplossing weet? Deel het:

Soortgelijke problemen? Zoek hier verder.

  • ashoes
  • Car interface
  • Hippored
  • Carpardoo
  • Additievenshop Zijkant
  • obdpartners