BMW 5-Serie 2009: Zo goed als geen raildruk

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: N47, Motorinhoud (cc): 1995, Vermogen (kw): 130

Hey collegas,

een 5serie met N47 motor. Stilgevallen en terug kunnen starten, tot 3x toe. De 4de keer niets meer
Drukmeter aangesloten tussen de brandstoffilter en de hogedrukpomp, deze geeft ons 4 bar bij het starten
Met de Multidiag meten we zo goed als geen druk in de rail
We hebben ook zo goed als geen brandstofdruk op de uitgaande leiding van de hogedrukpomp bij het starten. Dit is gemeten met een simpele drukmeter die we hadden aangesloten op de uitgaande leding van de hogedrukpomp.
Drukregelaar vervangen door een dummy-exemplaar, dus de hogedrukpomp krijgt nu de volledige 4bar lagedruk.
Maar dit bood ook geen oplossing, geen druk op de uitgaande leiding vd hogedrukpomp.
Klant bezorgde ook eens een tweedehands hogedrukpomp; deze gemonteerd, maar nog steed geen druk op de uitgaande leiding van de hogedrukpomp...
Zou dit ook een slechte tweedehandse pomp zijn? Of zien we nog iets over het hoofd?

Saxofreak

Geplaatst door Saxofreak (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

De meter zit rechtstreeks op de pomp zodat de druk niet elders weg kan vloeien?

Waarschijnlijk overbodig, maar distributie is wel in orde?

Zoja, dan zullen inderdaad beide pompen defect zijn

Saxofreak (0) PRO, 6 jaar geleden

Inderdaad Arjen, de meter zit direkt op de hogedrukpomp. Dus alles wat na de pomp komt (verstuivers, rail,...) kunnen we uitsluiten.
Distributie is ok, we zien de nokkenaspoelie draaien, en ik heb ook de bout van de hogedrukpomp kunnen los-en vastzetten met geblokkeerd vliegwiel, dus de ketting zit er nog op :-)
Wel vreemd dat bij deze motor, de overloopleidingen van de verstuivers, bij op de brandstofaanvoer zitten, naar de pomp toe. Bij Citroën zitten de overloopjes altijd op de retourleiding naar de tank.

GJBAutos (0) PRO, 6 jaar geleden

Brandstof lage druk wordt geregeld op het brandstoffilter, daar zit een brandstofdruk regelaar op. Daar zit ook de retour naar de tank op. Zou me niets verbazen als de 2e handspomp ook stuk is. Deze pompen zijn erg gevoelig als ze zonder diesel draaien. Het correct via diagnose apparatuur ontluchten is ook belangrijk.

gr Martin

harry4203 (315) PRO, 6 jaar geleden

verstuiver stuk, en dan niet naar de retour maar de cilinder in.

Saxofreak (0) PRO, 6 jaar geleden

We meten direkt op de hogedrukpomp Harry, dus de verstuivers kunnen we uitsluiten...
En 4bar lage druk, lijkt me toch ook wel voldoende.
Ik ga de klant laten contact opnemen met de persoon waar hij de pomp is gaan halen.

harry4203 (315) PRO, 6 jaar geleden

ok duidelijk, had dat niet goed gelezen.

Herman BMW (0) PRO, 6 jaar geleden

Heb je de tweedehands hogedrukpomp gekregen met gemonteerde volumeregelklep of moest je deze overzetten?

Saxofreak (0) PRO, 6 jaar geleden

Tweedehandspomp was geleverd zonder drukregelaar.
Drukregelaar moeten overbouwen, maar dus geen druk.
Drukregelaar afgebouwd, deze behandeld met de slijpschijf zodat we een dummy-drukregelaar hadden, deze terug gemonteerd maar nog steeds geen druk uit de hogedrukpomp...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.