het betreft een motor V8 365 ci.
motor heeft jaar stil gelegen. draaide redelijk goed voordien.
cilinderkoppen zijn nagekeken en afgevlakt.
ontstekingsvolgorde is volgens mij ( opgezocht en wisselende kleppen gecontroleerd) 1-8-4-3-6-5-7-2
rotor draait linksom. linkse rij cilinders ( als je achter het stuur zit) 1-3-5-7 rechtse rij 2-4-6-8
nieuwe bougies en nieuwe kabels
motor start slecht. en als hij draait is dit zeker niet op 8 cilinders. als ik bougiekabel van eerste cilinder afkoppel zakt het toerental. als ik dit doe op cilinder 3-5-8 gebeurt dit niet.
voorontsteking met lampje op 5 graden gezet.
kontaktpunten in delco afgesteld op 0,4 mm
stroboscoop op elke bougiekabel gezet deze geeft bij elke kabel een flitslamp
ontstkingsbeelden op scoop lijken mij ook allemaal normaal
compressie nagemeten en is ook goed.
wie kan mij nog goede raad geven.
Geplaatst door ricske (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Fleetwood? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Fleetwood of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden
1-8-4-3-6-5-7-2 is correct alleen heb ik het idee dat je de cylinderrijen omwisselt.
Volgens mij is het zo dat als je voor de auto gaat staan dat de LINKSE cylinderrij 1-3-5-7 is , dat is dus de bijrijderskant.
Als je voor de auto gaat staan kun je zien dat de linkse cylinderrij dichter bij de radiateur zit dan de rechtse, dit ivm montage van de drijfstangen op de krukas.
van de cylinderrij die het dichtste bij de radiateur staat is de éérste cylinder 1 en dan naar achter opvolgend 3-5-7
Je kan het ook controleren door de motor in het bovenste dode punt te zetten (afbeelding 0 of een streepje op de krukaspulley) en na demontage van de bougie in de cylinder te kijken of de zuiger helemaal bovenin staat. (je kunt ook voorzichtig voelen met een schroevendraaier of breinaald)
Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden
de kabels op de verdelerkap monteer je als volgt:
Zet de motor in het bovenste dode punt
demonteer de verdelerkap (controleer de kap op corrosie,scheurtjes en of de centrale electrode "koolstof'" nog heel is)(rotor ook controleren)
kijk naar welke electrode de rotor wijst, dit is de electrode voor cylinder 1
steek de bougiekabel die naar cyl 1 loopt op deze aansluiting op de verdelerkap en monteer de kap weer op het onstekingshuis.
steek nu tegen de klok in de kabels die naar de bougies lopen van opeenvolgend 8-4-3-6-5-7-2 in de verdelerkap en alles zit zoals het hoort.
Qua timing weet ik niet zeker of 5 graden voor bovenste dode punt voldoende voorontsteking is maar hij zou ermee moeten lopen.
Mocht het zijn dat de motor niet lekker op toeren wil komen kun je evt de voorontstekingshoek vergroten naar respectievelijk 7 of 9 graden proefondervindelijk.
Succes!
garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden
Cilinder 1 is linksvoor,dus stuurkant 1-3-5-7, en rechts 2-4-6-8.
Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden
Ik vind hier trouwens in oude info nog een andere ontstekingsvolgorde van een '66 er caddylac 429 Cu.In
daar geven ze voor op 1-8-7-2-6-5-4-3
Misschien ook nog de moeite om te proberen?
garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden
When using a timing light, disconnect vacuum line to prevent vacuum advance mechanism from operating.
Spark Plug Make: AC 44
Spark Plug Gap, Inch: .035
Firing Order: 18436572 (front to rear: Right bank 2-4-6-8, left bank 1-3-5-7)
Timing Mark: 5 degrees BTDC; location: Vib. Damper
Engine Idle Speed, RPM: 480 (with Air Conditioning Off)
Compression Pressure & Cranking Speed: 165 min.
Voltage & Polarity: 12 volts, negative groundWhen using a timing light, disconnect vacuum line to prevent vacuum advance mechanism from operating.
Spark Plug Make: AC 44
Spark Plug Gap, Inch: .035
Firing Order: 18436572 (front to rear: Right bank 2-4-6-8, left bank 1-3-5-7)
Timing Mark: 5 degrees BTDC; location: Vib. Damper
Dit zijn gegevens van een 1958 cadillac 365 motor.
Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden
beetje feedback zou wel lekker zijn!
marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden
klepspeling ok? Deze 8 cilinders lopen eigenlijk altijd wel, zelfs als de afstelling slecht is.
Ga toch anders eerst compressie meten.......
idd feedback zou leuk zijn
Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden
Ik vind het toch jamer om te zien dat meerdere mensen hun nek uitsteken om oplossingen aan te dragen, al dan niet relevant of nuttig , en dat we vervolgens niets meer vernemen.
metalux (0) PRO, 11 jaar geleden
dit komt inderdaad te vaak voor.
Ik heb ook een paar reacties van mij verwijderd voor deze reden.