Cadillac Deville 4.9: Motor valt soms stil /waar zit de sensor

Bouwjaar: 2000

betreft: caddilac deville model 2000 met nortstar 4.9 l motor voorwielaangedreven / motor dwarsgeplaatst. het voertuig valt soms stil tijdens het rijden bij lage snelheid; maximaal 50 km/u


start onmiddelijk terug / storingslamp gaat branden - dtc uit gelezen en code P335 vastgesteld als eerste fout - P0101 als tweede fout - P0385 als derde fout - de eerste en derde fout betreffen de "crankshaft positionsensor A & B - de tweede fout betreft de airflow sensor.- wie herkend deze fouten en vervolgens waar zitten deze sensors gemonteerd - we kunnen ze niet vinden de krukassensors.


marcvan1

Geplaatst door marcvan1 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Coupe-De-Ville? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

de krukassensor zit als het goed is bij de krukaspoelie.Ik weet dit echter niet zeker.Ik zal maandag dit even voor je nakijken.Ik heb hem zelf al een paar keer vervangen bij andere type amerikanen.Ook was hier de klacht uitvallen van de motor.Je hebt hier wel speciaal gereedschap nodig om de sensor goed af te stellen.Als je dit niet goed doet heb je een grote kans dat je de nieuwe sensor beschadigd bij het monteren van de krukaspoelie.


Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

start onmiddelijk terug?? bedoel je hiermee dat de motor terugslaat?? als dit zo is klopt het dat deze defectcodes er in komen. de sensoren meten dan een verkeerd krukas/nokkenas signaal op het moment dat de motor terugslaat. ook de airflow sensor gaat dan de mist in. er wordt namelijk inlaatlucht teruggedrukt. waarschijnlijk ben je er nog niet als je de sensoren vervangt. deze moeten ingeleerd worden in het motorstuurapparaat.


marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden

het is niet zo dat de motor terugslaat, hij valt ploseling stil, alsof je het contact afzet.

ikzelf begin te twijfelen of het de sensors zijn gezien de drie foutcodes; ik begin te denken aan een systeemfout of een loszittende stekker of beschadigde bedrading. als ik de sensors weet zitten kan ik van daaruit de bedrading volgen alsmede de bedrading van de airflow sensor. een circuitschema en liggingschema van de kabelbundels zouden welkom zijn.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb in boek gekeken van een caddilac eldorado/seville die al wat ouder was dan jouw auto.Hier zat de krukas sensor (2 stuks,waarom???)aan de zijkant van het blok,Dus de impulsgever zit ongever in het midden van de krukas.Dit zijn beide inductiegevers en gaan bij deze motor naar een ontstekingsmodule.



marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden



de gegevens die je me doorspeelt gaat dit over de nortstar motor, d.w.z. alu blok en 32 kleppen of de oudere versie met het ijzeren blok en 16 kleppen? ik heb wel een idee waarom er twee sensors zijn, doch laat het me even uitzoeken. ik zie wagen pas binnen 2 weken terug, tenzij hij niet meer zou rijden, ik heb nog eerst wat andere problemen op te lossn,

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Deze gegevens zijn niet van northstar motor en deze gegevens zijn uit een boek van modeljaar'92/´93,echter denk ik wel dat de bdp-sensor op de zelfde plek zit.Het is een plek waar je als monteur niet als eerste gaat kijken,dus misschien heb je er wat aan.



marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden

herstelling is een week geleden gebeurt, de beide sensors zitten inderdaad in het midden van motor, net naast het oliefilter en verborgen achter de motorsteun, dus eerst de steun los, en dat was een leuk werkje, welke van de twee sensors defect waren weet ik niet heb ze beide uitgemeten en bleken goed te zijn, wel waren aan de nieuwe modificaties aangebracht, ander kleurtje en nummer; dat het er twee zijn (verschillende) heeft te maken dat er geen nokkenashoeksensor is (althans niet gevonden)en dat alzo de draairichting en het bdp wordt bepaald,de dubbele uitvoering zal ook wel te maken hebben, dat wanneer er een defect is de andere nog een signaal zal geven en de motor blijft draaien , de foutcode van de airflow sensor is na het resetten niet meer teruggekomen, het verband tussen beide zie ik direkt niet zitten

marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden

vervolg, bij de montage was geen speciaal gereedschap nodig (behalve smalle vingers en een lange arm en veel geduld)ze zaten direkt goed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Coupe-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.