Chevrolet US Beretta: niet starten op benzine (lpg)

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 benz

Auto start en draait niet op benzine, tank was leeg en benzinepomp half gesmolten, andere benzine pomp probleem nog niet opgelost ==> geen stroom op benzine pomp, eveneens worden de injectoren niet aangestuurd.
ECU uitgewisseld ==> niets geholpen ==> andere ecu (kleine) ook uitgewisseld helpt ook niet.
Alle zekeringen zijn goed,
Wat wel opgevallen is, is wanneer je het contact opzet het check-engine lampje niet brand.
Wat kan ik nog onderzoeknzoeken?

Vex

Geplaatst door Vex (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Beretta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

bekabeling al gecontroleerd ? ik vindt et nog al wat direct ECU's wisselen heeft ie niet de KM stand over genomen etc ? wil nog wel eens gebeuren ? al uitgelezen

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als het check-engine lampje niet brand dan zou ik beginnen of de ECU spanning krijgt en massa maakt.

Hans

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

klikt het relais wel als je hem op contact zet? De relais gaan nog wel eens stuk. Alle vacuum is goed aangesloten en je hebt de pomp vervangen? sommige types hadden nl de pomp in de tank!!. Heb je een type met een oliedrukmeter in het dashboard?
lees dit stukje ff

Fuel Pump Relay
The fuel pump relay allows the ECM to control when the fuel pump is on. There is also an oil pressure switch that acts as a backup to the relay. If the relay isn't working, you can crank the engine with the starter motor until the oil pressure comes up and then the oil pressure switch will kick in and power the fuel pump.
The main symptom of a bad fuel pump relay is that it takes a lot of cranking for the engine to fire. The ECM normally engages the fuel pump for a few seconds when you turn the ignition on to pressurize the fuel rails. If you don't hear the fuel pump run for a few seconds when you turn the ignition on, you should suspect there is a problem with the fuel pump relay.

dus doorstarten tot er oliedruk is, de oliedrukswitch geeft dan signaal naar de pomp!

Heb je al geprobeerd de auto te laten lopen door gewoon wat brandstof (of startpilot) in het spruitstuk te sprayen? Weet je in elk geval dat ie wil lopen. En heeft ie wel vonk? anders kan je ook nog ellende hebben met de krukaspositiesensor. geen vonk, geen inspuiting.
suc6

Peco Power

Vex (0) PRO, 15 jaar geleden

auto draait goed op lpg, enkel benzine werkt niet.
Ik heb ook nog de relais die zich vooraan rechts bevinden ook allemaal uitgewisseld met lopende donor wagen. Geen resultaat.
Het eigenlijk probleem is ontstaan toen dat opgemerkt werd dat koelfan niet insloeg, motor werd warm. na metingen uitgekomen dat ecu relais niet aan massa legt. en waarna eigenaar nog even meldt dat auto niet werkt op benzine.
Voeding van ecu zal ik maandag controleren.

Ook uitlezen met knippercode werkt niet aangezien dat ecu niet in diagnose stand gaat.

320 (0), 15 jaar geleden

startonderbreker, mogelijk zo'n achteraf ingebouwde.?

wil nog wel s roet in het eten gooien.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=320]startonderbreker, mogelijk zo'n achteraf ingebouwde.?

wil nog wel s roet in het eten gooien.[/quote]
Dan liep ie wss ook niet op lpg, tenzij er een onderbreker op de brandstofpomp heeft gezeten. Dat verhaal van die koelfan komt mij bekend voor, heb ik iets over gelezen, ik moet ff zoeken waar, als ik vanavond of morgen tijd heb hoor je het nog wel
mazzel
Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Beretta of stel zelf een nieuwe vraag.