OPGELOST !!!
Auto is neergezet omdat deze niet wilde aanslaan ,
Brandstof pomp werkte , onsteking ook , door trucje met remmenreiniger wilde hij even een tel lopen.
Wat blijkt ... In het stekker huis van de "spinnekop" staat benzine,(spinnekop is injectie module in spruitstuk)
Dat verklaart het niet aanslaan , de brandstof druk is te laag het wordt gelijk via die stekker aansluiting weggepompt.
Een 2e hands "spinnekop"gemonteerd ..
wel lopen maar verzuipen omdat de injectoren door bleven lopen en een 2 e toegestuurd gekregen daar werkt 1 injector niet van.
Dus niet echt geamuseerd de originele "spinnekop"uitelkaar getrokken en de oorzaak gevonden
Lekkage langs de afdicht ringen van de injectoren , en niet zoals de "kenner"zegt een gescheurd huis
Auto slaat nu weer aan maar loopt veeeel te rijk , slaat ook af bij warme motor en iets langer stationair draaien
Lijkt te verzuipen
Co tussen de 3 en 11 % lambda waardes 0.8 en lager
Waar moet ik aan denken in dit avontuur??
Geplaatst door Sven71 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US C1500? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US C1500 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
joba (0) PRO, 14 jaar geleden
Zit er een mechanische drukregelaar op (geregeld door een bimetaal)? Je zou die eens kunnen controleren. Zit op die k-jetronic (spinnenkop) nog electrische aansluitingen dan zou het daar nog in kunnen zitten. Maar meet eerst maar eens je systeemdruk, die zal wel veel te hoog zijn.
Succes
Sven71 (0) PRO, 14 jaar geleden
Het is opgelost,
Even een reaktie op de vorige post , dit is zeker geen K -jetronic !!
Maar de motortemperatuur sensor was de boosdoener voor de nog hoog blijvende co
Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden
Bedankt voor de feedback
gr
Mercury Moderator Problemcar