Hallo,
Ik heb hier een Lumina apv met het volgende probleem.
Je moet lang starten voordat hij aanslaat.
Ik heb zelf het idee dat het iets met de oliedruk te maken heeft, omdat je tijdens het starten de oliedruk (op het dashboard) geleidelijk ziet oplopen, en hij dan altijd bij hetzelfde streepje (op de meter) aanslaat.
Iemand bekend met dit probleem?
met vriendelijke groet,
Vincent
Geplaatst door vincent128 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Lumina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Lumina of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Deze auto heeft injectie? Als je een beetje remmenreiniger inspuit gaat het beter?
Vonkt de auto direct met starten? Hulpaccu erbij beter?
Ga eerst de basis na voordat je wat wil vragen svp.
vincent128 (0) PRO, 12 jaar geleden
monopoint injectie.
ontsteking werkt.
op remmenreinger slaat hij wel makkelijker aan.
maar injector wordt niet gelijk aangestuurd,
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Kijk morgen even verder naar de auto.
Benzinepomp(druk), goede spanning erop? ,temperatuurzender etc
vincent128 (0) PRO, 12 jaar geleden
bezinedruk is ruim voldoende, spanning ook. temp. sensor geeft ook goed aan.
krijg alleen niet gelijk aansturing op de injector
garage van horne3459 (0) PRO, 12 jaar geleden
controleer eens als de pomp loopt onder het starten,wanneer niet is idd je oliedrukschakelaar defect(deze heeft 4 aansluitingen)
de paarse kabel heeft 12v op contact,en de roze geeft spanning aan het branstofpomprelais als er oliedruk is.
de grijs/witte en de zwarte zijn voor de oliedrukmeter.
vincent128 (0) PRO, 12 jaar geleden
ah, mooi daar kan ik wat mee.
ga dat morgen gelijk even controleren.
wordt vervolgd
dannymdouma (0), 12 jaar geleden
Je kunt de benzinepomp direct laten lopen door de rode draad die uit de kabelboom rechts thv luchtfilter komt met stekker aan de +-pool te leggen van de accu (wel aansluiting met zwevende zekering gebruiken). Hierbij zal deze dan starten en weet je inderdaat gelijk of de oliedrukschakelaar stuk is.
Mogelijkerwijze kan corrosie op stekker ook een probleem zijn. Stappenmotor luchinlaat niet vervuild?
Indien auto ooit op gas heeft gelopen controleren op draadbreuken.
Overigens is het een zeldzaamheid een oliedrukmeter bij de Lumina te zien dit was een standaard bij de Pontiac en Oldsmobile dus standaard of naderhand ingezet.
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Dus als de oliedruk wegvalt slaat de motor direct af? Heeft zijn voordelen.
dannymdouma (0), 12 jaar geleden
Helaas niet, had mij persoonlijk motor gescheeld. Bij breuk in massakabel van de zender geeft de meter maximale oliedruk aan. terwijl druk nul kan zijn met alle gevolgen van dien.