Na het monteren van een tweedehands motor wil hij niet meer aanslaan.
Timing van distributie is in orde.
Geen foutcodes.
Externe brandstoftank aangelegd.
Bij de eerste start na de montage van de motor sloeg hij een tweetal seconden aan en daarna gedaan.
Ik heb de andere verstuivers van de stukke motor gemonteerd en terug een tweetal seconden gedraait en daarna terug gedaan.
Heb de nokkenassensor en de krukassensor reeds gewisseld.
Op mijn kts 200 krijg ik bij de metingen van krukassynchronisatie steeds een optelling.
Staat nu ongeveer op 96
Vorige motor is stuk gegaan door distributie breuk.
Geplaatst door heerman (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dacia DUSTER? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia DUSTER of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Henk Nobach (0) PRO, 8 jaar geleden
Zijn de indice-nummers van beide motoren wel gelijk? K9K???
heerman (0) PRO, 8 jaar geleden
Nummers van zijn de zelfde. K9KE892
heerman (0) PRO, 8 jaar geleden
Probleem is opgelost.
Blijkbaar moet er in de hogedrukpomp vocht of vuil gezeten hebben.
Door dat vuil of vocht moeten de verstuivers vast gekomen zijn.
Heb de verstuivers laten testen en op de testbank zijn deze losgekomen.
De motor loopt terug als nieuw.