Daihatsu Cuore: cuore 95 toerental probleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8l

Bij deze cuore gaat bij het koppelen het toerental niet snel genoeg omlaag, deze blijft dan hangen.
Koppeling slipt niet, reeds vervangen. Dus bijv rijden 3000rpm, koppelen, blijfft toerental op 3000rpm hangen.
Iemand idee? Motor loopt verder prima, normaal stationair toerental.

WvdW

Geplaatst door WvdW (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

antoontje (0), 13 jaar geleden

Heeft deze auto injectie of een carburateur?

In het laatste geval zou ik controleren of de schakelaar voor deel last (rechterkant) goed werkt. Als je met je hand onder de motorkap iets gas geeft (motor uit) zou je een "klik" geluid moeten horen. bij volgas nog een klik geluid. als je dan het gas weer terug laat lopen moet je de klikken nog een keer horen (2x) het kan zijn dat de deel last schakelaar blijft haken.

WvdW (0) PRO, 13 jaar geleden

Dank, dat ga ik morgen eens proberen. Het betreft inderdaad een carburateur motor.

WvdW (0) PRO, 13 jaar geleden

Het is weer even geleden, maar gisteren pas mogelijkheid gezien de deellast schakelaar te controleren. Werking hiervan is ok. Het probleem is erg vaag, blijft de motor onder de 3000rpm zijn er geen problemen, komt deze erboven blijft deze even even hangen op 3000rpm bij intrappen koppeling. Als je het gas eerst een seconde loslaat, en dan pas ontkoppelt is er niks aan de hand.
De 4gasmeting brengt geen afwijkingen, het stationair toerental is normaal, ong 1100-1200rpm. Koppeling, bougies,luchtfilter,olie,distributie is recent vernieuwd.
Ben bang dat als ik het probleem niet oplos de koppeling er binnen afzienbare tijd doorheen gestookt wordt, en dat was best veel werk!

WvdW (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is een lange tijd geleden, maar het probleem is opgelost.
De auto maakt weinig kilometers dus snelle reparatie was niet van belang. Oorzaak was afstelling van de gasklep die verkeerd was, klep kwam niet geheel meer terug in ruststand. Toch gek als de motor stationair prima draait.

Highway (115) PRO, 12 jaar geleden

bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.