Daimler XJ-Serie 1991: Achterschokbrekers ontluchten

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.0 6cyl

Hallo

Ik heb hier een Daimler staan die de stuurbekrachtiging lek had
maar ik ben er achter gekomen dat de achterschokbrekers via het zelfde systeem werken
dus daar zit nu allemaal lucht in
Ik heb linksachter bij de schokbreker de nippel al los gedraaid maar er gebeurt niets
IS ER SOMS EEN ANDERE MANIER OM ZE TE ONTLUCHTEN ????

B.V.D. Eddy

edko

Geplaatst door edko (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daimler XJ-Serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

zal het misschien een optie wezen als je de olie eruit zuigt bij de nippel op de schokbreker bv met een remvloeistof afzugapparaat of een grote injectienaald met slangetje eraan weet niet precies hoe het systeem werkt

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ontluchten met uitgeveerde wielen?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

DEze auto is uitgerust met het zgn self levelingsystem, een systeem dat Jaguar/Daimler gebruikte van 87 tot 94, in amerika werd het in 89 al niet meer geleverd vanwege de vele klachten en claims. Ook Rolls Royce heeft het systeem gebruikt onder de laatste Silver Shadows (heb ik helaas zelf mogen ervaren, wat een waardeloos systeem) moet speciale olie in, later leenden ze de handel van Citroen, heb je wat in de war, ff een bol van een BX, vullen laten en klaar). Er zijn ombouwsets voor. Systeem zat ook onder de jaguars, miss dat je de topic daar heen moet verplaatsen, er zijn ook een aantal fanatieke jaguar forums, kijk daar ook ff

gr


Peco Power

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Nog opgelost?

Gr.

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

denk dat ie carnaval aan t vieren is

check

Beste antwoord, geplaatst door edko (0) PRO, 15 jaar geleden

Sorry voor de late reactie

Maar het is opgelost
Ik dacht dat de pomp liep omdat ik hem voelde trillen als ik hem aanpakte maar na een paar metingen kwam ik er achter dat de pomp toch niet liep
Het probleem zat in de gele ronde stekker net voor de pomp daar zat een te grote weerstand in de stekker verbinding toen ik hem had schoongemaakt begon de pomp echt te draaien en had ik het systeem zo ontlucht

mvg Eddy

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Alsnog bedankt voor de feedback.

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daimler XJ-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.