Dodge Ramvan td 1999: inhouden boven 2000 tpm

  • Erikmobiel @ 29/11/2004, 23:36

    Dodge Ramvan td
    bouwjaar: 1999

    van af iets meer dan een beetje gas houd de auto in boven de 2000 toeren.. Computer laat zich niet uitlezen ( dealer ) bij hevige regenval of stoomclaeneren loopt de auto weer goed..

    Ik heb al: stekkerrs in motorruim en in cabine gecontactsprayed
    Filters vervangen, remschakelaar afgesteld/doorverbonden,edc relais omgewisseld, stekker naar pomp gesoldeerd, stekker onder r voorstoel gesoldeerd en vele andere onvruchtbare acties..




  • Michielrc7825 @ 30/11/2004, 13:25

    hoi erik,
    als je de stoomcleaner gebruikt, richt je dan nog op bepaalde plekken/onderdelen?
    groeten michiel

  • Erikmobiel @ 30/11/2004, 23:36

    Na herhaalde pogingen is het met redelijke zekerhijd te zeggen dat het nat maken van de pomp en de omringende bedrading kortstondig herstel (plm 1 dag) tot gevolg heeft..
    Na het uitpluizen van de bedrading en het herstellen van enige onregelmatigheden lijkt dit echter niet meer te werken, het enige dat nog niet hersteld is zijn da mantels om de signaal draden van o.a. de krukaspositie sensor..

  • ask an owner @ 17/12/2004, 00:51

    hoezo liet deze zich niet uitlezen in den beginne;of geen foutcode opgeslagen

  • Erikmobiel @ 19/12/2004, 18:07

    Niet uitlezen 4 maal geprobeert, de dealer komt wel in de boordmodule maar de uitleesapp comuniceert niet met de motormanagement...

  • frank3203 @ 22/12/2004, 20:43

    indien de drb3 van de dealer geen contact kan maken met ecm kun je eventueel nog even de bekleding onder asbak demonteren
    hierachter zit ecm bekijk aandachtig eens even de pinnetjes
    indien zich hier groenaanslag bevind met contact cleaner schoonmaken, dit komt wel eens voor bij modellen met airco
    en na schoonmaakwerkzaamheden met tapijtreinigers
    indien geen resultaat zul je toch even een andere ecm moeten proberen. MAAR UITLEZEN MOET KUNNEN.of links of rechtsom
    ps vergeet niet even alle stekkerverbindingen welke onder/naast accu zitten ook schoon te maken evenals drie stekkers naast/boven brandstoffilter
    komt ook wel eens voor dat deze geen/slechte verbinding hebben
    vooral bij klachten waar je eigenlijk niet van op aan kan
    helaas maak ik dit te vaak mee: vandaag werkt alles ,morgen weer
    problemen. vooral bij mensen die regelmatig motor afspuiten is dit het geval
    in zwarte kunststof ommanteling van kabels blijft vaker water
    achter en bij bewegende kabels wil je niet weten wat een druppel water doet met electronica
    ps kijk eens even of de kabelboom bij motor/bak overgang niet is beschadigd,door schurende beweging

    succes
    frank

  • frank3203 @ 22/12/2004, 20:47

    oeps vergeten te typen
    kijk eens wat hij doet als je met lopende motor aan kabel boom bij brandstofpomp trekt/duwt en dit zefde even proberen achter de voorste motorsteun (vanaf bakkant gaat dit super gemakkelijk

  • Erikmobiel @ 23/12/2004, 23:29

    Frank, bedankt voor je antwoord,Ik ben met de contactspray al grofweg overal geweest en ook bij de connectors van de pcm . Ik heb inmiddels de draadschema's van olieslager en kan zo wat gerichter door de auto hee meten, de datalink is een van de eerste dingen die ik door zal meten om zo wellicht de auto weer uit te kunnen lezen.. Een deel van de storing heeft ook te maken met dat de airco vanzelf aan gaat en aan de schema's te zien loopt een deel van de regeling hiervan over de pcm, ik zal me niet vervelen met kerst..
    Erik

  • frank3203 @ 14/01/2005, 21:20

    nog iets gevonden ??

  • Erikmobiel @ 15/01/2005, 09:06

    Veel vuiligheid binnen de mantel van de draadboom , een onbekende schroevendraaier en ik krijg geen signaal van de pulssensor op de eerste injector ( altans geen stroompje nog weerstandverschil bij lopende motor)( en er is geen verschil bij het lostrekken van de stekker) het draadschema blijkt een andere stekkerconfiguratie te hebben met hier en daar een andere kleur) Ik ben nu aan het pogen om deze te bestellen via een Bosch center, echter is de identificatie nog al lastig ( waarom weet ik ook niet) Een andere mogelijkheid via hun is de hele handel naar Bosch sturen en aldaar de compenenten ( inc pcm ) te laten testen) Zou wel weer eens leuk zijn om binnen het kwartier boven de 120 te zitten met de auto...
    Erik

  • Erikmobiel @ 07/03/2005, 23:56

    Nou het is eindelijk gemaakt, Bij de dealer hebben ze een software update gehad speciaal om de problemen bij het uitlezen van de diesels op te lossen werd mij verteld.. Met een nieuwe injector sensor en een remlichtschakelaar gaaat ie weer als de brandweer..

  • Ken jij iemand die de oplossing weet? Deel het:

Soortgelijke problemen? Zoek hier verder.

  • OBDpartners
  • Hippored
  • Carpardoo
  • Additievenshop Zijkant
  • Car interface
  • obdpartners