Ford KA: distributieketting timing

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: A9B, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 51

Beste leden,
Ik heb een Ford Ka binnen gekregen waarvan de distributieketting verdraaid is.
Het vreemde eraan is dat er op de krukaspoelie en tandwiel geen merktekens staan (ook niet op tandwiel ketting).
Op het nokkenastandwiel staat wel een merkteken en die moet recht omhoog staan (12 uur). Nu is mijn vraag aan jullie, kan ik de 1e cillinder op bdp zetten om zo dan de juiste timing te bepalen?
Dit vraag ik omdat ik wel eens auto's tegenkwam zoals bv Peugeot 406 waar je bij het borgen van de krukas en nokkenassen de eerste zuiger niet op bdp stond, maar alle vier de zuigers op gelijkmatige hoogte stonden.

luuc78

Geplaatst door luuc78 (0) PRO , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hans4040 (305) PRO, 7 jaar geleden

Volgens Autodata staan er wel merktekens op; nokkenas op 12 uur en krukas op 6 uur.
Tevens zijn de kettingschakels van een kleurtje voorzien die met de merktekens corresponderen.

[IMG]http://i65.tinypic.com/jslx00.png[/IMG]

luuc78 (0) PRO, 7 jaar geleden

[quote=Hans4040]Volgens Autodata staan er wel merktekens op; nokkenas op 12 uur en krukas op 6 uur.
Tevens zijn de kettingschakels van een kleurtje voorzien die met de merktekens corresponderen.

[IMG]http://i65.tinypic.com/jslx00.png[/IMG][/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.