Honda Jazz: lock-up op koppelomvormer op een jazz van 85?

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

beste techneuten:
in de jazz zit een honda-matic.Dit is een 3-bak met normale tandwielen.
de automaat schakeld niet maar rijd direkt weg uit 1-2 of 3 (de 3 is niet aan te raden maar kan dus wel)
nu is mijn vraag:de auto maakt in (D dus 2)best wel veel toeren en heb uit een WP-handboek een tekening waarop staat dat de automaat een lock-up over de koppelomvormer heeft.
er vertrekt wel een kabel naar de automaat vanuit het gaspedaal welke deze functie regeld.
nu heb ik het idee dat deze niet werkt,de auto maakt volgens mij teveel toeren.
nu heb ik A.T.S.in rijswijk gebeld maar die zegt dat de automaat deze voorziening niet heeft maar ik betwijfel dat.
misschien is er een HONDA techneut die in de officielle HONDA boeken kan op zoeken of zo'n degelijke automaat deze lock-up daadwerkelijk heeft.
het is een belastingvrije auto dus ik denk dat ik er nog lang mee zul rijden en ben evt wel bereid om de bak ervoor af te halen maar allleen als ik 100%weet dat hij die functie heeft
alvast bedankt!!!!

daffodil

Geplaatst door daffodil (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Jazz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zover ik nog de Civic van mijn vader kan herinneren zaten er niet meer dan 2 versnellingen in de "automaat"
Voor in de stad zette je de bak in de eerste en voor de snelweg in z'n 2.
Schakelen tijdens het rijden werd sterk afgeraden om een snelle bakschade te voorkomen.
Het was ook een 2bak met een forse koppelomvormer.
Zit er geen "OD" schakelaartje op de pook of op het dashbord ergens? Wat zou kunnen aangeven dat er inderdaad een soort 3e versnelling aanwezig is?
Interessante vraag trouwens. Ben benieuwd. S6

daffodil (0) PRO, 12 jaar geleden

beste Marcel,wat leuk dat je zo snel reageerd.
ik heb een honda jazz WP-hand boek van 11-84 en daar staat een exploded view in van de bak met een lage versnel (L) een rijden versnelling (*) en een overdrive(OD) MAARRRR een overdrive wil alleen maar zeggen dat de ingaande as LANGZAMER draaid dan de gedreven as die naar het dif.gaat,de OD is dus een echte versnelling wat ook te zien is op de tekening.
het is gewoon een leuk autootje die ook nog eens BEL vrij is vandaar.
en het is een orginele honda dus gaat nooit meer stuk,die chinezen kopieeren niet voor niets wat honda maakt!
[img]http://i534.photobucket.com/albums/ee348...[/img]

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Dus wel 3 versnellingen? Daar lijkt het wel op....

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

is die kabel die van je gaspedaal afkomt niet van je kickdown,heb een corvette gehad met lockup maar dat was elektronisch geregeld en niet met kabel.

daffodil (0) PRO, 12 jaar geleden

heb nog een stukje text in het instructie boekje gevonden waaruit blijkt dat hij toch niet naar behoren werkt
[img]http://i534.photobucket.com/albums/ee348...[/img]
beste Robby dat zou ook heel goed kunnen maar heb alle standen van de kabel geprobeerd maar ik merk geen verschil.
ik denk dat het antwoord op mijn vraag nu wel beantwoord is dus moet denk toch een keer de bak eraf halen en de automaat technici er naar laten kijken waarom die functie niet werkt

daffodil (0) PRO, 12 jaar geleden

beste Robby,het is geen kick-down omdat de bak niet meer schakeld nadat hij in de versnelling is gezet,het wegrijden doet hij met de koppelomvormer en snelheid maakt hij door meer toeren te maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Jazz of stel zelf een nieuwe vraag.