Iveco Daily: in noodloop gaan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 50C; 50C15 EURO 3

hoi,ik ben bezig met een iveco die in noodloop gaat bij ongeveer3500 toeren alleen als je gaat rijden.druksregelaar achter op commonrailpomp al laten vervangen,verstuivers gecontroleerd op lek,zijn 2weken geleden bij de revisieboer geweest ivm lek van 1 verstuiver 4keer verstuiver gereviseerd.turbo is recent vervangen.brandstofdruk uit laten lezen bij de dealer en als het inspuitlampje begint te branden dan meten ze te kort raildruk(ik dacht defectcode 81)aan de hand daarvan drukregelaar op pomp vervangen wat geen verbetering gaf.druksensor op commonrail ook vervangen,gaf geen verbetering.brandtofopvoerpomp en brandstoffilter zijn goed,iemand nog een idee?)ik hoor het graag en alvast bedankt.

alfons262

Geplaatst door alfons262 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Kijk eens goed naar de reinheid (hoe moet ik het anders zeggen) van de verstuiverstekkers en -bedrading. Bij een (zelfs kleine) overgangsweerstand gaat de auto al in noodloop.
Anders retour opmeten van de verstuivers.Het noodloopverhaal was al voordat de verstuivers gereviseerd waren?
Zit er geen opvoerpomp in? Bij de tank oid.

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

revisieboer ?

Hans

alfons262 (0) PRO, 15 jaar geleden

marcel,er zit een opvoerpomp buiten de tank die perfect werkt,ik heb de verstuivers 14dagen geleden weggebracht omdat er 1verstuiver teveel retourdruk had waardoor de wagen onder het rijden afsloeg,na het monteren van dezelfde gerereviseerde verstuivers 2weken geen probleem.ik kan als ik niet rijdt gas geven wat ik wil dan krijg ik de wagen niet in de fout,ga ik rijden is het meteen prijs,het lijkt erop dat de commonraildruk dan te kort is maar nu nog de oorzaak van dit tekort.retouropbrengst opnieuw gemeten,is niet belachelijk hoog.enig idee of het de pomp toch zelf kan zijn??

T.P. (0) PRO, 15 jaar geleden

Alfons,
lage druk meten tussen filter en hdpomp. Deze mag niet onder de 1.8bar komen, kijk ns wat je daar meet als de storing optreedt.

alfons262 (0) PRO, 15 jaar geleden

hoi t.p.ik heb de wagen opnieuw uit laten lezen,een cillinderbalanstest gedaan en nieuwe verstuivers erin gedaan.bij het uitlezen kwam naar voren dat het hogedrukgedeelte van de brandstofpomp onvoldoende druk levert,(bij belasting)met de computer erop en dan kun je het hogedrukgedeelte van de pomp alleen aansturen liep de wagen heel raar.aan de hand daarvan ga ik morgen toch maar de pomp vervangen,wordt vervolgd.

alfons262 (0) PRO, 15 jaar geleden

pomp vervangen en de boel draait weer perfect,waarschijnlijk toch alleen maar het hogedrukgedeelte van de pomp defect,zo zie je maar.

T.P. (0) PRO, 15 jaar geleden

Sorry voor late reactie mijnerzijds, maar zo zie je maar dat revisie van die pompen toch geen zekerheid biedt, vaak doen ze allen maar o-ringetjes en pakkingen vernieuwen en gaan de ringetjes al kapot bij het inelkaar zetten van de pomp.
Vaak komt ook de storing in hogedruk agv een te lage lage druk. Tis maar gewoon wat randinfo aangezien probleem al opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.