Ik heb een daily uit 1995 staan en als ik hen start loopt hij eerst heel onregelmatig en rookt blauw.Later begint hij beter te lopen maar bij het gas geven verschijnen er steeds blauwe pluimen.
De motor staat op tijd.
Geplaatst door andrekobes (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
martin1978 (0), 17 jaar geleden
Waarschijnlijk werkt het gloeistysteem niet goed. Heeft de motor gloeistiften of een Vlamstart boven op de inlaatpijp?
Richard (0) PRO, 17 jaar geleden
De 10 uitvoering(100pk) heeft een vlamstart, als deze brandstof lekt in het inlaatspruitstuk krijg je veel rook.
Brandstofleiding afsluiten zal het probleem wel verhelpen. Gloeien is bij deze motoren toch niet echt nodig.
Starten toch wel bij de Nederlandse temperaturen.
donsok (0) PRO, 17 jaar geleden
olieverbruik?klepspeling
pattje63 (0), 16 jaar geleden
wij hebben hetzelfde probleem als je hem start komt er een grijze rookpluim en draait maar op 3 cilinders als je een stukje rijd dan is het roken weg en draait hij ook op 4 cilinders wij zijn overal al geweest maar ze weten er allemaal geen oplossingen voor. miss kunnen jullie ons helpen
mkampstra (0) PRO, 16 jaar geleden
een 35.10 uit 1995 is het oude model daily met rechthoekige koplampen. Er zit een gloeisysteem op. Als je het contact aan zet krijg je een gloeilampje, wacht dan zeker nog even 3 sec voor je start. Het zal al een stukje soepeler gaan. Verder kan er nog een slechte verstuiver in zitten en een versleten pomp kan ook de oorzaak vormen. (is de rookstop goed afgesteld)?
pattje63 (0), 16 jaar geleden
de verstuivers zijn goed die zijn ook al getest ik ben ook al bij een bosch dealer geweest die kunnen het ook niet vinden compressie gemeten dat was ook allemaal in orde hij is weg geweest voor de apk en de roetmeting was ook in orde ( waar zit die rookstop dan ) die iveco is van 1993 maar zal niet veel uitmaken met een 1995
mkampstra (0) PRO, 16 jaar geleden
Op de brandstof pomp zitten enkele stelboutjes. Als je op het tandwiel kijkt, dan zit aan de achterkant van de pomp een klein stukje schroefdraad met een inkeping voor een platte schroevendraaier, met om het boutje een hulsje geknepen en dat is geborgd met een moertje. Dit stukje schroefdraad is de rookstop en kan worden verdraaid, maar let op, deze is heeeeeel erg gevoelig. Wat is het maximaal toerental van de motor bij volledig ingetrapt gaspedaal? en hoe komen de toeren op, eerst heel traag of meteen vanaf intrappen gas naar maximaal? Reageert het gas goed,dan moet je niet aan de rookstop draaien.
pattje63 (0), 16 jaar geleden
maar waarom draaid hij in het begin op 3 cilinders en als je 2000 toeren draaid komt die 4de cilinder erbij ze hebben wel aan die rookstop boutje zitten draaien want die borg is eraf