Lancia Phedra: Motor ECU niet uit te lezen, Motor slaat niet aan

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHM

Hallo collega's

Wij hebben een Lancia Phedra binnen gekregen, die niet aan wil slaan.

Ik heb gezocht op het AMT forum en volgende gevonden --> http://www.amtgarageforum.nl/lancia/phed...

Wij hebben soort gelijk probleem, auto blijft hangen in eco-modus en motormanagement is niet uit te lezen,
MIL lamp brand niet op contact.( overige systemen wel)

We hebben schemas ontvangen van de dealer, maar de stekker nummers lijken niet te kloppen op de zekering kast.
Op het schema lopen de stekkernummers op tot 24, maar op de zekering kast maar tot 16 nummers per stekker aansluiting. Ik zie maar 3 brede langwerpige stekkers op de zekering kast, grijs,groen en zwart.

op het schema zijn ook 3 relais afgebeeld, welke voor de voeding van de ecu zorgen,
zitten deze in de zekering kast verwerkt, of zijn dit de 2 zwarte en 1 blauwe relais in de bak naast de zekering kast onder de motorkap.

zekering kast ondermorkap is vervangen, deze was geoxideerd van binnen.



om verwarring te voorkomen,

de ecu is de computer met 3 stekkers?

de zekeringkast is de gene onder de motor kap bij de rechterkoplamp, is dit ook de BSI?

Wat is de benaming van de 2e regeleenheid met 1 lange smalle stekker, naast de ecu?



kan iemand me aan de juiste schemas helpen?

alvast bedankt

Snatcher

Geplaatst door Snatcher (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Phedra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Snatcher (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Collega's



Na de juiste schema's ontvangen te hebben, (had schemas gekregen van bouwjaar 2005 moest 2007 zijn) was het probleem snel gevonden.

Draadbreuk in massa aansturing van ECU naar BSI terhoogte van de motor steun, lichtblauwe draad van stekker B (BSI zwart pin 13) naar stekker B (middelste stekker ECU pin A2)



Toen de auto binnen kwam, geen spanningen op ECU, Zekeringkast gecontroleerd (BSI), deze was geoxideerd. Na deze vervangen te hebben wel spaningen op ECU maar nog niet uit te lezen en geen oplichtend MIL lampje op contact.

Met de juiste schemas, draad breuk in Massa aansturing van BSI gevonden, draad hersteld auto loopt weer.



Mvg. Thomas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Phedra of stel zelf een nieuwe vraag.