Mercedes-Benz SL 500: na half uur Olie op de kleppen na uitzetten motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 5000, Vermogen (kw): 225

beste collega's,
Ben met een Mercedes SL 500 van 2002 met een 8 cilinder motor bezig die een apart probleem heeft voor mij.
Als de motor na een rit gestart wordt dan geeft deze een blauwe pluim op de rechter cilinderbank. na controle blijkt er olie te verzamelen op de kleppen van de eerste cilinder. staan deze kleppen open als de motor is uitgezet dan loopt de olie naar de zuiger en staat daar olie op.
Start en loopt verder goed, olie verbruik en de rook pluim bij het starten waren reden voor de klant om de motor te laten controleren.
De cilinderkop is er af geweest en heeft nieuwe klep geleiders en seals en is gecontroleerd op scheurvorming. carter ontluchting is in orde motor heeft goeie compressie op alle cilinders. het probleem is alleen aanwezig bij deze ene cilinder. olie verbruik is ongeveer 1 liter op 1500 km de hoeveelheid olie op kleppen schat ik op 1 a 2 cc.
ben benieuwt of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

HANS WTS

Geplaatst door HANS WTS (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

willy9 (0) PRO, 6 jaar geleden

met endoscoop zien langs waar olie komt--nieuwe klep geleiders zijn deze goed geplaatst (vast) en seals nazien of deze goed zitten inlaat met uitlaat verwisselt misschien kapot of los zijn bij monteren veren

HANS WTS (0) PRO, 6 jaar geleden

revisie door provisioneel bedrijf gedaan ga er van uit dat het goed is gebeurd. we hebben er op gewezen bij dat het probleem alleen bij deze ene cilinder was. de inlaat is na revisie ook met vacuüm gecontroleerd op lekkage.

Punt (35) PRO, 6 jaar geleden

Uit je eerste bericht was niet te halen dat de klacht al aanwezig was.

Het zou dus een scheur in de kop kunnen zijn. of een vreetspoor van de montage van de klepgeleider.

Gezien de leeftijd moet er toch wel een kop ergens te verkrijgen zijn .

Wel zonde van het werk.

Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.