MG : krukaskeering lekt bij vliegwiel

Goedendag

Heeft iemand ervaring met het demonteren van de automatische versnellingsbak van een mg tf bouwer 2005
wat kan ik tegenkomen bij demontage en kan het motorblok blijven zitten?
b.v.d. voor eventuele reacties
Theo

theo wijsman

Geplaatst door theo wijsman (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor MG Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Met een beetje creatief werk hoeft de bak er niet volledig onderuit. De motor kan dan gewoon blijven zitten. Vervang wel de 'koppelingsplaat' mee, deze wil nogal eens gaan rammelen.

theo wijsman (0) PRO, 8 jaar geleden

hoi Arjen
bedankt voor de reactie maar het gaat hier om een automaat
volgens de eigenaar zit hier een duwschakelband in van het prinsipe daf
dat met een kopp.plaat heb ik zelf verschillende keren verv.ook op de manier
die jij creatief noemt maar ik wacht nog even af op nog reacties

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Klopt het is een cvt transmissie. Tussen motor en bak is bij deze transmissie een aangepaste koppelingsplaat gemonteerd. Een plaat zonder voering die rechtstreeks op het vliegwiel is bevestigd. De veren in deze plaat slijten uit wat extreem gaat rammelen stationair, daarom die plaat ook vervangen.

theo wijsman (0) PRO, 8 jaar geleden

Hoi Arjan

bedankt voor de tip en inderdaad hoor je een rammel als hij stationair draait
ben vanmorgen aan begonnen maar alles wat je wil losdraaien zit behoorlijk vastgeroest
ik haal de motor en bak compleet eruit met subframe die ook behoorlijk geroest is
en hem ontroesten en in de rx 5 spuiten
ook word de distributieriem met rollen en pomp gelijk verv .auto is pas aangeschaft
en de historie is onbkend

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Als je alles er toch uit hebt, neem dan ook meteen de koppakking mee als dat nog nooit gedaan is. De originele zal zeker gaan lekken.
Als er wel een nieuwer type koppakking is gemonteerd dan is dat meestal te herkennen aan een metalen lipje wat uitsteekt (onder uitlaatspruitstuk, versnellingsbak zijde)
Vervangen is een kleine moeite als het blok eruit is en de distributie eraf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je MG Overig of stel zelf een nieuwe vraag.