Hallo,
Probleem met Mini. Misfire op 4de cilinder. Compressie gemeten: 6,5 bar. Rest 11.
Ik wou eerst even kijken of de timing van de ketting ok was.
Maar... Als ik de krukas in positie breng zoals aangegeven in autodata staat deze +- 45° te ver. eerste cilinder staat dus niet in BDP positie haar ergens halfweg.
Krukas in positie : Een gat centraal van de motor. tegen de karterpan naar de versnellingsbak toe. in het vliegwiel zit een gat waar daar dan een pen in past.
Is dit de juiste plaats om BDP te bepalen???
Kan bv het vliegwiel verkeerd gemonteerd zijn?
Geplaatst door fns-service (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mini Cooper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Cooper of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
fns-service (0) PRO, 10 jaar geleden
Blijkt zo te zijn. Afstelprocedure nokkenassen beschrijven in onderstaande pdf:
http://www.lasertools.co.uk/items/pdf/Pr...
asx (0) PRO, 10 jaar geleden
fransen werken meer op die manier; merktekens niet in bdp
in geval van nood; oude manier via bougiegat met bv draadstangetje bovenste dode punt bepalen en kijken of de kleppen van die cilinder op tuimelen staan