Motorfiets: totaal geen vacuum op inlaatspruitstuk

Wie kan mij helpen,

een motorfiets loopt stationair niet goed, wanneer hij gestart is en warn is gelopen blijft de motor hoog in de toeren lopen als men gas geeft. Nu dacht ik aan lekke inlaatrubbers en dus valse lucht (tussen cylinder en spruitstuk) deze heb ik dus al vervangen maar zonder resultaat.

De motorfiets heeft ongeveer 1 jaar stil gestaan, carburateurs heb ik gereinigd, bij synchroniseren met een carbmate van morgen krijg ik geen vacuum op de eerste cylinder, ligt niet aan de carbmate deze heb ik getest! Ik heb een lektest gedaan maar alle vier de cylinders hebben een lekkage van ongeveer 15 procent is dit veel en kan dit een oorzaak zijn? Wie weet hier mogelijke oorzaak of een manier om de oorzaak op te sporen?

Alvast bedankt voor jullie reacties, een beginnend motorfietsmonteur

marcstruver

Geplaatst door marcstruver (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Motorfiets motorfiets? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

wiemer11993 (0), 20 jaar geleden

Dan zou je zeggen, dat de gasschuif niet goed wil zakken van carb no.1? Dan ook geen vakuum.
Carbs houden niet zo van stilstaan.

Van een oude motorfiets-sleutelaar.

ericbx (0), 20 jaar geleden

Over wat voor motor praatje ? ik sluit me aan bij Wiemer
als je vier cilinders dezelfde waarde hebben blijft er geen klep open staan en werken je zuigerveren ook gewoon mee.
Over blijft de gas schuif , zit ie wel precies goed gemonteerd ,schuift ie soepel en als je een gasklep hebt sluit deze dan goed of zit de verbinding van de bediening los? Heb je een constant vacuum carb blijft je membraam niet plakken?
MVG; Eric

wiemer11993 (0), 20 jaar geleden

Tja Marc, wanneer je zegt dat de gasschuiven mooi soepel bewegen, kan het dat niet meer zijn. Is de motor goed lopend weggezet? Dan kan er nix kapot zijn, vandiedingenals zuigerveren dan enzo.
Dan nog 2 dingen: Heb je flink aan de afstelling van de carbs gedraaid? Gasklep enzo?
En check de vervroeging misschien eens. Ik ken van een oude Suzuki dat de stekkers wat corrosie vertonen, waardoor de vervroeging niet op gang komt. Maar dat is het omgekeerde van jouw probleem: misschien blijft-ie vervroegen?

dennis-1 (0), 17 jaar geleden

kleppen spelling controleren
als er een klep niet goed sluit als hij warm is geeft ook problemen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets motorfiets of stel zelf een nieuwe vraag.