Opel CORSA-C: elektrische ramen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z12XEP, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 59

Goedenavond.
Ik heb afgelopen weekeind een voordelige "eerste auto" voor mijn dochter gekocht.
Nu is in die opel Corsa een tijd geleden een ander contactslot geplaatst, en sinds die tijd werken de elektrisch bediende ramen niet meer.
Is dat bij deze auto conventioneel spanningkje, knopje , motortje, of via een bcm?
De zekeringen zijn allemaal in orde, maar de ramen werken niet.
Is dit een bcm verhaal wat moet worden geactiveerd, of is er een trukje voor?

John5711

Geplaatst door John5711 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Technopel (0) PRO, 5 jaar geleden

Waarschijnlijk is er met het plaatsen toch iets verkeerd gegaan.
Ramen kunnen bediend worden als de W klem geactiveerd wordt via het contactslot, je draait en het contactslot springt een beetje naar beneden waardoor je W klem wordt ingeschakeld. Werkt je radio nog, indien dit nog een originele is?

John5711 (0) PRO, 5 jaar geleden

De radio is niet de originele, maar werkt wel. W klem? Wat bedoel je daar mee?

Technopel (0) PRO, 5 jaar geleden

Achter je contactslot zit het electrische gedeelte, een zwart blokje. De slotcilinder duwt daar op in het midden en activeert zo de W klem. Ramen ziiten daar op.

John5711 (0) PRO, 5 jaar geleden

Dank je voor de info. Ik ga er komend weekeinde even naar kijken. Waarschijnlijk zit daar dan iets niet goed.

John5711 (0) PRO, 5 jaar geleden

Technopel, je had helemaal gelijk.
Ik heb geprobeerd om de slotcilinder te verwijderen, maar ik vrees dat de vorige eigenaar het palletje heeft verprutst / afgebroken.
Na 2 uur telkens opnieuw proberen heb ik daar de moed mee opgegeven. (als daar nog tips voor zijn dan hoor ik graag)
Van het kontaktblokje was een van de bevestigings/borgclipjes van afgebroken waardoor de slotcilinger het kontakt niet goed bediende.
Het kontaktblokje heb ik met een ty-rapje gewoon goed vast kunnen zetten.Helaas heb ik omdat ik de cilinder er niet uitkreeg geen nieuw kontaktblokje kunnen monteren, maar alles werkt nu in ieder geval weer perfect.

Technopel (0) PRO, 5 jaar geleden

Je weet dat je je contactslot in een bepaalde stand moet draaien tot je aan de bovenkant, daar is een klein gaatje, de ontgrendeling kan in duwen waardoor de slotcilinder eruit kan.

John5711 (0) PRO, 5 jaar geleden

Klopt Technopel, dat weet ik. Ik heb het voor de zekerheid nog nagezocht in Opel TIS, maar ik deed het exact zoals omschreven.
Natuurlijk ook meerdere standen geprobeerd, maar zonder resultaat.

John5711 (0) PRO, 5 jaar geleden

Sorry voor de late reaktie, maar het probleem is opgelost. Ik heb omdat ik het contactslot er simpelweg niet uit kon krijgen, het kontaktelement door 2 gaatjes te boren met een ty-wrap kunnen fixeren. Ramen werken nu weer perfect. Maar met dat contactslot ga ik me later toch nog eens bezighouden....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.