Peugeot 407 2004: niet meer aanslaan 407 2.2

  • 02erik02 @ 01/12/2010, 22:38

    Peugeot 407
    bouwjaar: 2004
    brandstof: benzine
    motorcode: 2.2 16_V Kat. (6D) (116kW) EW12J4(3FZ)

    Heren en dames,

    Zaterdag een P407 opgehaald bij klant welke niet meer wil aanslaan. Auto is rijdend weggezet met een aanhangwagen erachter en na ong een half uur wilde deze niet meer starten. Aanghanger afgekoppeld, maar geen verandering. Motor gaat wel rond.

    Eerst uitgelezen (met Bosch KST550) en ik heb de volgende storingscodes:

    P0076 onbekende fout
    P0261 inspuitventiel cil 1 sluiting naar massa
    P0264 inspuitventiel cil 2 sluiting naar massa
    P0267 inspuitventiel cil 3 sluiting naar massa
    P0270 inspuitventiel cil 4 sluiting naar massa
    P0351 Bobine 1/4 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
    P0352 Bobine 2/3 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
    P0353 Bobine cil 3 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
    P0354 Bobine cil 4 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
    P0445 Brandstofverdamping regenereringsveniel kortsluiting

    Als de foutcodes gewist worden komen deze vanzelf bij het starten er weer in (allemaal).
    De auto had al een tijd af en toe een storing op de bobine, en liep dan ook even op 3 cilinders, maar deze ging er steeds vanzelf weer uit en de klant wilde dit nog niet gerepareerd hebben. Echter kwam deze storing de laatste tijd bijna niet meer voor.

    Bekabeling is voor zover ik kan zien niet beschadigd, en nu heb ik de volgende vragen:

    1. Worden de injectoren bekrachtigd door naar massa te schakelen bij deze auto?
    2. Worden de bobines (ik neem aan dat er 4 bobines in het grote huis zitten) naar massa geschakeld op moment van ontsteken?
    3. Iemand dit probleem mischien eerder bij de hand gehad, en is er een pasklare oplossing?
    4. Ik heb geen schema's van deze auto en zou graag schema's krijgen/ kopen van de ontsteking (met pinbezettingen) en van de injectie, Zodat ik eens verder kan gaan meten.

    Groeten,

    Erik.

    Ps. Ac tronics kan dit type computer niet controleren (Magneti Marelli IAW 6LP3.11) dus ik kan ook niet uitsluiten dat de computer stuk is.
    Ps 2. Het is een automaat.
    Ps 3. De auto staat nu in energie besparingsmodus (staat op display radio) ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar volgens het boekje gaat dit er pas af als de motor een keer gelopen heeft. Accu is trouwens goed.




  • hans4074 @ 02/12/2010, 19:42

    De voeding komt zowel voor injectoren als bobine uit de PSF1 = zekeringskast motorruimte via/over zekering F10 en de voeding voor de injectors komt uit de PSF1 op 28V zwarte stekker positie 4 (1 draad) en splitst zich in de kabelboom naar de 4 injectoren.
    De voeding voor de bobine komt uit dezelfde 28V zwarte stekker (PSF1) op positie 2 en gaat naar aansluiting nummer 4 in de stekker op de bobine.

  • 02erik02 @ 02/12/2010, 19:46

    Bedankt voor Uw reactie,

    Ga er morgenvroeg gelijk mee aan de gang, zekeringen had ik al gecontroleerd, maar als het goed is kan ik nu ook iets gaan meten.

    Groeten Erik

  • 02erik02 @ 08/12/2010, 01:24

    Zekering 10 is spanningsloos, als ik hier nu een losse spanning op zet gaat de brandstofpomp lopen en wil ook de motor weer lopen. Hier moet het probleem dus zitten. Als ik met de computer het brandstofpomprelais los aanstuur hoor ik een van de ingegoten relais in de PFS1 klikken, de pomp gaat echter niet lopen/ zekering 1- blijst spanningsloos. Nu is mijn vraag; wat gebeurt er voor zekering 10? Moet het brandstofpomprelais (is dit ook het hoofdrelais?) zekering 10 van spanning voorzien en is er iets mis met dit relais, of zit er nog meer voor?

    Groeten Erik.

  • hans4074 @ 08/12/2010, 21:11

    In de PSF1 staat zekering F10 in verbinding met 2 inwendige relais RL3 en RL2
    Onderweg in de PSF1 zit er nog een aftakking naar zekering F5, waar je dus vermoedelijk ook geen spanning op krijgt omdat dit de zekering is van/voor de brandstofpomp/tankvlotter.
    Inwendig relais RL3 loopt nog via zekering F14 en relais RL2 loopt via inwendige elektronica in de PSF1.
    Zo uit je verhaal op te maken is de PSF1 overleden. Een massaprobleem van de PSF1 kun je uitsluiten omdat je met losse spanning wel reactie hebt.

  • 02erik02 @ 09/12/2010, 14:14

    Hans,

    Bedankt voor het meedenken, en het doorgeven van de schema's de zekeringkast vervangen en het probleem is opgelost!

    Groeten Erik

  • Ken jij iemand die de oplossing weet? Deel het:

Soortgelijke problemen? Zoek hier verder.

  • Additievenshop Onderkant
  • Hippored
  • obdpartners
  • Additievenshop Zijkant
  • Car interface