Peugeot 508: foutcode P0606 + P1340

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 5GZ, Motorinhoud (cc): 1598

Motor gaat in noodloop bobijnen zijn enkele maanden geleden vervangen 55012 km wil iemend met ons meedenken.

EUROP 1

Geplaatst door EUROP 1 (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

laurens allround (0) PRO, 5 jaar geleden

Hey goedemorgen

Heb je beschrijving van de foutcodes?

oldtimer (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik denk in de richting van vervuilde inlaatkanalen en kleppen en opgerekte distributie. maar ik weet dat ook niet zeker .

laurens allround (0) PRO, 5 jaar geleden

Houd de auto in?
Wat is je beschrijving bij de foutcodes?
Wanneer gaat de auto in noodloop? Warm/koud?
Met optrekken?
De foutcode 0606 is meestal een code die er bij komt in de ecu. Interne fout!

Draaid je koelfan ook op hoge snelheid als de foutcode aanwezig is?

EUROP 1 (0) PRO, 5 jaar geleden

Lampje motor gaat bij koude motor direct aan en motor daverd en houd in koelfan draait op volle snelheid dit is om cat. te beschermen.
Ik begin al te denken dat distributieketting het probleem is dan zitten we natuurlijk nog wel met interne storing ecu.

oldtimer (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik denk dat je even met deze auto naar een dealer moet, ik weet het niet helemaal zeker maar misschien is er nog een coulance regeling .
Maar vragen kan altijd natuurlijk.

laurens allround (0) PRO, 5 jaar geleden

Ketting is wel heel snel en komt bij 2016 model eigenlijk niet meer voor, of er moet echt iets heel mis zijn!

Bougies wel Okey?

Interne fout ecu geeft hij altijd aan als er foutcodes in staan

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kunnen we eerst eens uitzoeken wat PSA hier over zegt , voordat er weer van alles gespeculeerd word .

laurens allround (0) PRO, 5 jaar geleden

Klopt idd alleen dat is toch meestal het eerste wat je doet met een auto van 2016!

EUROP 1 (0) PRO, 5 jaar geleden

chnr.GL011923 bougies zijn pas vervangen.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste .
Wat ik in de historie kan zien is dat er op 11-10-2017 een reparatie bij de dealer is uitgevoerd .
Het betreft het uitlezen van de motor ECU en het vervangen van de bougies. De uitgelezen storingcodes zijn niet vermeld dus geen idee wat er aan de hand was .
P0606 bestaat eigenlijk uit 4 verschillende mogelijkheden . ( zie foto 1 )
Het gaat om de laatste 2 cijfers welke dus door een universeel uitlees apparaat niet worden weergegeven .
De verschillen in de oorzaken en mogelijke oplossingen verschillen ook niet erg veel .
Wat u wel kan zien op foto 2 is dat door P0606 het storingsdiagnoselampje niet gaat branden , en de motor ook niet in de noodloop gaat .
De motorventilator zal hierdoor ook niet in werking treden .
Wat er wel gebeurd ziet u onder hoofstuk : Belangrijkste mogelijke gevolgen voor de klant .
Dus de P0606 is wel degelijk een belangrijke storingscode .
Nu staat er in de PSA database geen directe oplossing voor deze code .
Ik zou even contact opnemen met de plaatselijke dealer , zoals oldtimer ook al aangeeft .
De mogelijke oplossing kan wel eens een software update zijn .
Dan de P1340 .
In de coulance lijst staat bij dit type motor ( EP6FDT ) niets meer vermeld over vervuiling of kettingrek .
Het zou bij dit type motor zijn opgelost , vandaar dus geen vermelding meer .
Echter door deze Pcode gaat de motor wel in de noodloop en gaat het diagnoselampje wel branden .
Ook zal de motorventilator op hoge snelheid gaan draaien en worden de snelheids begrenzer en de cruise control uitgeschakeld .
Ik heb u een lijst van mogelijke oorzaken van deze P code meegestuurd ( foto 3 , 2e bericht )
Begin eens met het wisselen van de bobines ( cil 1 naar cil 4 ) en kijk of de storing meegaat ( moet dan P1337 worden )
Indien niet opgelost , voer dan eens een compressiemeting uit , en als het mogelijk is een cilinder lektest .
Mogelijk word ook deze storing opgelost door de ECU update , omdat ik weet dat de gevoeligheid van de pingel ( klop ) sensor ook aangepast word .
Misschien kan u de software versie uitlezen .
Ik heb de software waardes bijgevoegd ( 2e bericht )
De referentie en de versie moeten minimaal gelijk of hoger zijn dan opgegeven .

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

2e bericht .

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Aanvulling , ter info , op bovenstaand bericht met betrekking vervuiling en kettingrek .
Het blijkt dat er in de " nieuwe " THP motoren met een F aanduiding , een wijziging / verbetering heeft plaats gevonden wat betreft de klephoedjes , de zuigerveren en de ketting om de klachten tegen te gaan .
De onderdelenvoorraad is ook aangepast en u zal dus bij vernieuwing van deze onderdelen bij PSA altijd de nieuwere versie krijgen .

EUROP 1 (0) PRO, 5 jaar geleden

Problemen opgelost nwe. bougiesgeplaatst met voertuig gereden na rit heb ik storingen kunnen wissen ook deze van ecu bedankt voor jullie hulp.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Op 10 - 11 - 2017 waren de bougie,s vernieuwd . Op 14 -11- 2018 schrijft u dat ze wederom pas waren vervangen en toen geen oplossing . En nu weer vervangen . Binnen 55.000 km dus al 3 keer .
Ben bang dat de definitieve oplossing niet in de bougie,s zit .
Hoop het beste voor u . Bedankt voor uw feedback .

EUROP 1 (0) PRO, 5 jaar geleden

Probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.