Pontiac Fiero: Ploft in de uitlaat bij accelereren tussen half- en vol gas

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Hallo,

Ik heb hier een Pontiac Fiero uit 1986 en die ploft er op los tijdens het accelereren vanaf half tot vol gas. Hij loopt verder prima maar weet iemand wat dat kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

witte12281

Geplaatst door witte12281 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Fiero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Compressie gemeten? nokkenasbussen lopen er vaak uit...
oliedruk is wel redelijk? midden of hoger? als de oliedruk niet te fris is ben ik bang voor de nokkenassen....
oh ja, toevallig geen Champion bougies er in? dan doen ze ook raar...
gr

Peco Power

witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden

OK ga ik controleren

witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden

Compressie gemeten en deze bleken allemaal goed. Bougies vervangen (NGK) het waren ook geen champions . Maar dit helpt ook nog niet.

Heb je toevallig nog meer opties Peter?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ontstekingsmodule, zit in de ontsteking zelf, miss in de war, Catalysator is niet verstopt? als je 1 kabel eraf trekt en je kijkt naar de vonk van de bougies, wel mooie blauw vonk?

Ontsteking staat goed op tijd (een graad of 10 voorontsteking mag ie wel hebben) en de ontstekingsvolgorde klopt?

ik zal ff een plaatje van de module en de ontstekingsvolgorde opzoeken.

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ontstekingsvolgorde 1-2-3-4-5-6 met de klok mee

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img] (dit is een 3.8. maar blijft hetzelfde)

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img] dat zwarte dingetje is de ontstekingsmodule waar dynamod op staat (dit is van een v8, maar v6 heeft 2 tuitjes minder, ook moet je de massa van de bobine ff checken)

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

En? ploffen al over?

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zou het een te arm mengsel zijn? Of vaccuumlekkage?

witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat is nog niet bekend maar momenteel rijdt hij met brandstofsysteemreiniger rond want dat zou ook nog kunnen helpen vplgens een eigenaar van zo'n zelfde type auto.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

ploft hij in de inlaat of uitlaat

witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden

Het lijkt erop in de uitlaat maar hoe kom ik daar achter?

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

ja hand op de inlaat houden moet constant blijven zuigen

witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden

Volgens mij ploft hij inderdaad in de uitlaat en CO is niet extreem stationair 0.8 en op 3000 t/m rond de 2.0

witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden

Mercuy is de ontsteking ook nog op een andere manier te testen? Scoopbeeld lijkt heel mooi en evenwichtig

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

is je scoopbeeld op elke cilinder mooi??[quote=witte12281]Mercuy is de ontsteking ook nog op een andere manier te testen? Scoopbeeld lijkt heel mooi en evenwichtig[/quote]

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

zit je kat niet dicht??

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=witte12281]Mercuy is de ontsteking ook nog op een andere manier te testen? Scoopbeeld lijkt heel mooi en evenwichtig[/quote]
nee, eigenlijk zou ik niet weten hoe...
ik ga even vragen aan wat mensen, maar fiero kennis is er niet zo veel. ik kom er vanavond of morgen op terug..


gr

Peco Power

Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden

compressie hed je al gemeten ,was goed
en wat bleek uit lektest ?

witte12281 (0) PRO, 14 jaar geleden

Frank Wat bedoel je met de lektest?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

je draait alle bougie's eruit,zet de betreffende cilinder die je wil testen in compressiestand indien mogelijk motor even blokkeren als hij niet precies in bdp staat kan hij versrpingen,,dan draai je een adaptor in je bougiegat zet je er vervolgens druk op,en als je hem hoort suizen in de uitlaat lekt je uitlaat klep,blaast hij lucht in je langsliggende cilinder is je koppakking of kop kapot, suist hij in je inlaat is je inlaat klep lek,gaat je koelvloeistof borrelen is je kop of koppakking kapot,blaast hij hard in je carter even luisteren via olievuldop dan zijn je zuigerveren niet meer zo fris[quote=witte12281]Frank Wat bedoel je met de lektest?[/quote]

Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden

inlaat en uitlaat klep dicht (dus boven !
indien je een lektester hebt kun je nu druk op de compressieruimte zetten
hoor je dan lucht ontsnappen via inlaat: lekke inlaatklep enz enz.

witte12281 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat had ik inderdaad nog niet gedaan. ga ik proberen

Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden

lekke uitlaatklep hoor je door uitlaat
indienje geluid/lucht waarneemt door carterontluchting > slechte/gebroken zuigerveer

je had het al begrepen ,was met 2 dingen tegelijk bezig had eerdere reACTIENOG NIET GEZIEN

Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden

en waar kwam geluid uit ?
of was lektest ok ?

witte12281 (0) PRO, 14 jaar geleden

Frank die is nog niet uitgevoerd maar je ik hou je op de hoogte

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Fiero of stel zelf een nieuwe vraag.