Hallo,
Ik heb hier een Pontiac Fiero uit 1986 en die ploft er op los tijdens het accelereren vanaf half tot vol gas. Hij loopt verder prima maar weet iemand wat dat kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Geplaatst door witte12281 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Fiero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Fiero of stel zelf een nieuwe vraag.
24 Reacties
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
Compressie gemeten? nokkenasbussen lopen er vaak uit...
oliedruk is wel redelijk? midden of hoger? als de oliedruk niet te fris is ben ik bang voor de nokkenassen....
oh ja, toevallig geen Champion bougies er in? dan doen ze ook raar...
gr
Peco Power
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
OK ga ik controleren
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Compressie gemeten en deze bleken allemaal goed. Bougies vervangen (NGK) het waren ook geen champions . Maar dit helpt ook nog niet.
Heb je toevallig nog meer opties Peter?
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
Ontstekingsmodule, zit in de ontsteking zelf, miss in de war, Catalysator is niet verstopt? als je 1 kabel eraf trekt en je kijkt naar de vonk van de bougies, wel mooie blauw vonk?
Ontsteking staat goed op tijd (een graad of 10 voorontsteking mag ie wel hebben) en de ontstekingsvolgorde klopt?
ik zal ff een plaatje van de module en de ontstekingsvolgorde opzoeken.
gr
Peco Power
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
ontstekingsvolgorde 1-2-3-4-5-6 met de klok mee
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img] (dit is een 3.8. maar blijft hetzelfde)
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img] dat zwarte dingetje is de ontstekingsmodule waar dynamod op staat (dit is van een v8, maar v6 heeft 2 tuitjes minder, ook moet je de massa van de bobine ff checken)
gr
Peco Power
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
En? ploffen al over?
marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden
Zou het een te arm mengsel zijn? Of vaccuumlekkage?
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Dat is nog niet bekend maar momenteel rijdt hij met brandstofsysteemreiniger rond want dat zou ook nog kunnen helpen vplgens een eigenaar van zo'n zelfde type auto.
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
ploft hij in de inlaat of uitlaat
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Het lijkt erop in de uitlaat maar hoe kom ik daar achter?
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
ja hand op de inlaat houden moet constant blijven zuigen
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Volgens mij ploft hij inderdaad in de uitlaat en CO is niet extreem stationair 0.8 en op 3000 t/m rond de 2.0
witte12281 (0) PRO, 15 jaar geleden
Mercuy is de ontsteking ook nog op een andere manier te testen? Scoopbeeld lijkt heel mooi en evenwichtig
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
is je scoopbeeld op elke cilinder mooi??[quote=witte12281]Mercuy is de ontsteking ook nog op een andere manier te testen? Scoopbeeld lijkt heel mooi en evenwichtig[/quote]
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
zit je kat niet dicht??
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=witte12281]Mercuy is de ontsteking ook nog op een andere manier te testen? Scoopbeeld lijkt heel mooi en evenwichtig[/quote]
nee, eigenlijk zou ik niet weten hoe...
ik ga even vragen aan wat mensen, maar fiero kennis is er niet zo veel. ik kom er vanavond of morgen op terug..
gr
Peco Power
Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden
compressie hed je al gemeten ,was goed
en wat bleek uit lektest ?
witte12281 (0) PRO, 14 jaar geleden
Frank Wat bedoel je met de lektest?
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
je draait alle bougie's eruit,zet de betreffende cilinder die je wil testen in compressiestand indien mogelijk motor even blokkeren als hij niet precies in bdp staat kan hij versrpingen,,dan draai je een adaptor in je bougiegat zet je er vervolgens druk op,en als je hem hoort suizen in de uitlaat lekt je uitlaat klep,blaast hij lucht in je langsliggende cilinder is je koppakking of kop kapot, suist hij in je inlaat is je inlaat klep lek,gaat je koelvloeistof borrelen is je kop of koppakking kapot,blaast hij hard in je carter even luisteren via olievuldop dan zijn je zuigerveren niet meer zo fris[quote=witte12281]Frank Wat bedoel je met de lektest?[/quote]
Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden
inlaat en uitlaat klep dicht (dus boven !
indien je een lektester hebt kun je nu druk op de compressieruimte zetten
hoor je dan lucht ontsnappen via inlaat: lekke inlaatklep enz enz.
witte12281 (0) PRO, 14 jaar geleden
Dat had ik inderdaad nog niet gedaan. ga ik proberen
Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden
lekke uitlaatklep hoor je door uitlaat
indienje geluid/lucht waarneemt door carterontluchting > slechte/gebroken zuigerveer
je had het al begrepen ,was met 2 dingen tegelijk bezig had eerdere reACTIENOG NIET GEZIEN
Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden
en waar kwam geluid uit ?
of was lektest ok ?
witte12281 (0) PRO, 14 jaar geleden
Frank die is nog niet uitgevoerd maar je ik hou je op de hoogte