Porsche 924: start niet meer

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2l

Hallo
Het is laat in de avond maar kan er niet van slapen.
Ik ben bezig een oude Porsche 924 weer te laten rijden.
Vorige week had ik dit eindelijk voor elkaar maar.....
hij start niet meer. Heb aardig de smoor erin.
Krijgt benzine dmv de injector, geen probleem.
Maar op de bobine staat 6,5 volt. Bougie vonkt wel.
Dacht dus dat dit 12 moest zijn. Vanuit de draad die van het computerkastje komt
(onder de motorkap linksvoor) komt er een spanning van 12,5 volt.
Zodra ik deze draad aansluit op de bobine staat er dus opeens maar 6.5 volt op de bobine. Ra Ra
Wie kan mij hiermee helpen.

Koegelwiek

Geplaatst door Koegelwiek (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 924? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

joba (0) PRO, 14 jaar geleden

De spanning kan alleen erg zakken als er een hogere stroom loopt. Misschien zijn de primaire wikkelingen aan elkaar gesmolten. Even weerstand van de bobine meten (aansluiting 15 en 1).

Succes

chrisveenx (0), 14 jaar geleden

Goedendag.
Ik ben in het bezit van een porsche 924 2.0 cabriolet (1982, Bieber).
Heb alleen het volgende probleem waar ikzelf niet uit kom.
Als ik hem probeer te starten, gebeurt er weinig...
De lampjes op het dashboard gaan aan, (accu is vol), alleen gaat de startmotor niet rond en ik hoor de benzine pomp ook niet lopen. Heb al gezocht naar een startonderbreker of i.d. , maar deze is niet aanwezig of heeeel goed verstopt. Heb dus wel de kwalen die je normaal met een onderbreker zou hebben. Zit ook al een nieuwe startmotor op. Heb zelf wel redelijk verstand van het motorisch-technische gedeelte, maar van de elektronica heb ik helaas weinig verstand:-(.
Heeft iemand misschien ook dit probleem (gehad) en/of is er iemand met een oplossing. Ik zou U hartstikke dankbaar zijn, aangezien ik er heel graag in zou willen rijden deze zomer.
Bij voorbaat dank voor uw reacties.

Met vriendelijke groet,
Chris

joba (0) PRO, 14 jaar geleden

Kun je op aansluiting 50 van de startmotor meten? Dat is het kleine stekkertje op de startmotor. Als je daar geen signaal krijgt van het contact slot dan ga je op het contactslot spanning meten. Misschien is je contactslot gewoon defect. Meet gelijk op je contactslot of er op 30 constante plus op staat en als je het contact aanzet moet je op 15 en 75 een geschakelde plus hebben. Allemaal rond de accuspanning.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.