Renault Laguna: Achteras rubbers

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 DCI

Beste mensen,

Het gaat hier over het gekraak en geklepper van de achteras van een Laguna II; een welbekend probleem. Vervanging is geen optie voor de klant.
Mijn vraag; is er een tijdelijke oplossing om het geluid te verdringen? Met siliconenvet of -spray blijft er nog steeds lichte geluidjes komen.
De eigenaar van de Laguna vroeg mij of we siliconenkit rondom de rubberbussen kunnen aanbrengen om als een extra stootkussen te fungeren, als een tijdelijke oplossing.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?

StephaneDL

Geplaatst door StephaneDL (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

zal niet helpen, kit wordt er zo weer uitgedrukt, nieuwe rubbers is de enige optie

alfons262 (0) PRO, 13 jaar geleden

waarom is vervangen geen optie voor de klant?Met het juiste gereedschap en nieuwe rubbers is het met een uurtje per kant zo gepiept.

WvdW (0) PRO, 13 jaar geleden

Het snelst is het om de complete achteras te demonteren,oude rubbers eruit te slaan en de nieuwe erin te slaan. Remsysteem achter even ontluchten en klaar. Als je iemand hebt die even helpt de as aan te pakken als je deze de/monteerd ben je in een uurtje klaar.
Als de klant de oplossing niet kan veroorloven kan deze eigenlijk niet anders dan leven met het bijgeluid. Wellicht een tijdelijke oplossing als de rubbers al helemaal losliggen om stukjes rubberen slang ertussen te monteren zodat deze weer strakt komt te liggen als de auto op de wielen staat zoals je bij uitgelubberde motorsteunen ook wel eens kan doen.

timhoeks2 (0) PRO, 13 jaar geleden

het snelst is niet de as er onder uit maar alleen aan de kant van de rubbers los. schokdemperbouten oplossen de as er een klein stukje onderuit kantelen en vervangen maar. tja, en hoeveel tijd dat kost durf ik niet te zeggen. je zal toch zeker wel een collega hebben waarvan je het gereedschap mag lenen? als het te erg gaat worden kost het hem ook nogeens z'n banden moet je hem vertellen.

StephaneDL (0) PRO, 13 jaar geleden

De klant gaat de auto volgende maand wegdoen en wil daarom niks meer aan de wagen spenderen. De achterasrubbers vertonen scheuren, maar ze zijn er nog. Ook heeft hij geen problemen met wegligging. Hij irriteert zich alleen aan het geluid.
Maar ik ga wat zuurvrije siliconenkit in de scheurtje aanbrengen. Aangezien de rubbers toch uit (gevulcaniseerde) siliconen bestaat zie er ik geen kwaad in.

WvdW (0) PRO, 13 jaar geleden

Vraag mezelf altijd af wat klanten dan komen doen als ze en geen geld willen uitgeven, en de auto binnenkort verkopen.
Het kitten zal geen effect geven, of van hele korte duur. In het midden van de rubbers zitten de geleiders voor de bouten, die zitten meestal los en geven dan ook bijgeluid.
Succes

jensofzo (0), 13 jaar geleden

Hallo hallo

ik zit dit (probleem) euvel te lezen en vind het niet alleen belachelijk zelfs schandalig dat zo,n auto bezitter op deze manier zijn auto van de hand wil doen en daarmee de nieuwe eigenaar op het verkeerde been wil zetten ,door het euvel te verdoezelen .
Echter is er er wel een tijdelijke oplossing voor de rubbers .Het is een vulcaniseer pasta die ergens verkrijgbaar is die na een uur compleet verubbert is .
let wel hij hecht echter niet aan het metalen busje die in de rubbers zitten .(tijdelijke oplossing dus ) . deze oplossing is weliswaar duurder als het vervangen van 2 nieuwe rubbers .
aangezien de aoto,s in die leetijd al ver gezakt zijn in hun waarde acht ik de kans dat deze auto niet veel meer opbrengt als 2000 euro . repareren met kit is de veiligheid van de nieuwe autobezitter in gevaar brengen .Mochten de bussen breken zit er grote speling op je achterterrein en gaat deze sturen ,met alle gevaren van dien

grt

Mausx (0), 13 jaar geleden

Het is natuurlijk ook altijd heel apart dat mensen die geen geld uit willen geven altijd de auto binnenkort gaan verkopen. terwijl je dan wel na een half jaar weer een APK moet uitvoeren bij de zelfde auto.

ik heb altijd zoiets van, als de auto goed onderhouden is dan is hij ook meer waard of in ieder geval makkelijker te verkopen.

WvdW (0) PRO, 13 jaar geleden

De achteras rubbers mogen ook een heel eind defect zijn voordat het een afkeurpunt is.
Ik snap best dat mensen als de auto weggaat geen 300e uitgeven aan de reparatie. Een volgende eigenaar moet ook goed opletten op wat die koopt, en niet klakkeloos iets kopen op goed vertrouwen.
Als je weet hoeveel laguna's er nog rondrijden met deze rubbers defect,... Mensen die korte stukjes maken hebben lak aan die rubbers, merken het toch niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.