Renault CLIO: Te laag in toeren na kleppen stellen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4F D7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Hallo,

Heb kleppen gesteld van deze auto, dit was nodig vanwege 1 tikkende klep bij koude motor! inlaat was +/- 25 en uitlaat 35.
Gesteld op: in 10 en uit 20 tikkende klep is nu weg.
Heeft daardoor een dag ook zonder stroom gestaan.

Bij de eerste keer starten liep de motor beroerd... heel klein beetje zagen en te laag in toeren.
Boven stationair gas geven perfect.

Oke... even flink proefrijden maar om gasklephuis maar in te laten regelen...

Nu is het iets beter geworden maar niet weg.

Huidige situatie is:
Starten prima daarna netjes even +/- 5 seconden op goede toerental.
Daarna zoekende tussen normaal en te laag. (slaat soms af bij stoplicht)
Rijden gaat verder goed.
Is puur toerental die onregelmatig is en te laag.

Bij kleppen stellen nieuwe kleppendekselpakking en inlaatpakkingen gebruikt.
Aangedraaid met moment alles.

Remmenreiniger gespoten op plekken gaf geen resultaat.

Gezien ik niet meer in een garage werk en dit mijn huidige auto is wil ik het zelf oplossen.
Graag advies hoe en wat.

groeten,
Mars

Ps)
Kan het zijn dat ik een klep te strak gesteld heb dat het daardoor komt?
Heb ze wel stroef gesteld namelijk...
Gesteld op wijze: uitlaat 1 open. stellen inlaat 3. en uitlaat 4

MKL

Geplaatst door MKL (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Autobedrijf_LUX (0) PRO, 6 jaar geleden

Ken deze methode niet
1e cilinder kleppen op tuimelen zetten 4e cilinder stellen, en omgekeert
2e cilinder op tuimelen 3e cilinder stellen
Of met de zgn 9 methode
Klep 1 open 8 stellen
Klep 2 open 7 stellen
Klep 3 open 7 stellen
Klep 4 open 5 stellen
en dan omgekeerd
Klep 8 open 1 stellen enz.

MKL (0) PRO, 6 jaar geleden

Hallo,

Bij nader onderzoek (autodata) blijkt dat er 2 verschillende nokkenassen worden gebruikt in dit type motor.

Het enige verschil is dat er een merkteken in de vorm van een groef op de as zit.
Dit type heeft blijkbaar dubbele klepspeling.

Wie wil en kan dit bevestigen aan mij?
Ik kan niet goed beoordelen in autodata hoe dat merkteken er dan precies uit moet zien....

Als dit klopt dan heb ik nu de klepspeling veel te krap gezet en dat verklaard dan waarschijnlijk ook het stationaire probleem.

Groeten.
Mars

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Als je in Autodata op het gele driehoekje klikt krijg je een plaatje en zie je dat de lokatie van die groef is gemerkt met A
Het plaatje kan je ook nog vergroten.

[IMG]http://i65.tinypic.com/dpzm6u.jpg[/IMG]

MKL (0) PRO, 6 jaar geleden

Slechte voelermaten gebruikt.
Kan gesloten worden

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Tja...
Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.