Renault KANGOO 1.4 AUT: inhouden motor en afslaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: k7j, Motorinhoud (cc): 1390

Hallo Allemaal,

Ik heb de volgende uitdaging waar ik zelf een beetje in vast loop ;

Bij een Renault Kangoo 1.4 RN Automaat van 2001, met iets meer dan 150.000 km op de klok, is het volgende aan de hand;
Bij bedrijfswarme motor inhouden en op 3 of 2 poten lopen., geen trekkracht meer. als je bak in neutraal zet of parkeerstand komt het (meestal) wel weer goed. maar zodra er een constant toerental gevoerd word (stationair of verhoogd) gaat hij inhouden.

- bij uitlezen gaf de computer fout in bobine stroomkring "b"
- Cilinder 3 kreeg inderdaad geen vonk meer
- MIL lampje ging branden.

Wat is er aan gedaan ;
- Nieuwe bobine geplaatst
- Nieuwe bougiekabels
- Elektrode afstand bougies aangepast (0.60)
- Storingen gewist uit geheugen

Nu heb ik met het opnieuw uitlezen geen foutcodes meer in het systeem. De auto heeft daarna nog 45 kilometer gereden zonder noemenswaardige problemen. Een of twee keer bij constante snelheid een trilling in het blok. Maar niet inhouden of afslaan.
En van het ene op het andere moment zonder foutcodes / mil lampje loopt hij weer slecht en slaat af en toe zelfs weer af.

In een ander test programma geeft hij wel foutcodes maar die kan ik niet plaatsen bij het slecht draaien van de motor.
De codes zijn niet compleet omdat het een proefversie van de software is. het gaat om de codes P071x, C390x en B000x .

Wie o wie heeft een idee waar ik het moet zoeken.

Steekjelossleutel

Geplaatst door Steekjelossleutel (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Steekjelossleutel (0) PRO, 5 jaar geleden

Update ;

Gisteren de bedrading van motor ecu naar ontsteking, injectoren en de diverse sensoren doorgemeten op eventueel draadbreuk of sluiting. Alles kwam netjes door.

De accu was gedurende 3 uur afgekoppeld. Alles weer aangesloten zoals het hoort.
En alsof er niets gebeurd was, de motor sloeg direct aan en liep regelmatig. Gelijk afsprak gemaakt bij de Renault garage in de buurt om de boel eens goed uit te laten lezen.

Vandaag een flink eind gereden om de motor lekker warm te krijgen en aan het uitlees apparaat van Renault. Wat schetst mijn verbazing, alleen één foutmelding in het geheugen. Geen actuele foutcodes.

Geheugen gewist en weer terug naar het honk. Het enige wat er op dit moment van het motortje gezegd kan worden is dat de klepjes een beetje tikken. Verder loopt hij als een naaimachientje.

Na veel puzzelen en denken is er de volgende vraag ontstaan, de eerste keer dat de motor kuren kreeg was toen de vorige bobine kapot ging. Daarna met nieuwe bobine begonnen de problemen nadat de radio terug geplaatst was.

Dit is geen originele Renault radio maar een chinees dingetje met bluetooth.
De radio is op dit moment niet meer aangesloten en het torretje loopt goed.

Zou het kunnen dat de radio / bluetooth een storing op de canbus of ecu veroorzaakt ?

Wie o wie heeft er een idee ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.