Renault Master : DF771 DF887

Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2300

DF 771 EN DF 887

AUTOS GEERT

Geplaatst door AUTOS GEERT (0) PRO , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Bedankt voor de foutcodes maar zonder wat info zijn we hier niks mee.
(Beetje grof maar dit zou je zelf als monteur toch ook wel vragen he, niet?)

Van waar zijn die foutcodes??
Wat is het probleem met de wagen??
Wat heb je zelf al gedaan??

AUTOS GEERT (0) PRO, 5 jaar geleden

Hello
Inderdaad zonder een woordje uitleg is men inderdaad niet veel. Eerst en vooral ik ben autos geert en werk deels voor eigen rekening . foutcodes uitgelezen met maxisys pro . foutcodes hebben betrekking tot motor sturing 1 DF771 adaptief opbrengstregeling .2 DF887 stand rem/gaspedaal detectie gaspedaal geblokkeerd van de eerste storing kan ik maar weinig terug vinden . Wagen houd in en storings lamp brand . verder nog niks kunnen controleren is pas binnen gebracht . dit is mijn eerste ervaring op deze forum, dus nog wat nieuw voor mij
grts

ofstone (0), 5 jaar geleden

Beiden kunnen het inhouden veroorzaken.
DF887 is vaak de remlichtschakelaar. Deze heeft 2 circuits, 1 die verbinding maakt voor de remlichten zelf, en een die verbinding verbreekt om de motor ECU te laten weten dat het rempedaal ingedrukt is. Als die laatste blijft hangen word je gaspedaal electronisch geblokkeerd en houd hij in.
Vaak zijn is dit eerst een intermitterende fout.

DF771 geeft aan dat de gevraagde brandstof druk niet gehaald word, of toch zeker dat de regeling om die druk te halen minimaal dan wel maximaal gestuurd word.
Zou kunnen zijn:
1 De hogedruk pomp krijgt niet genoeg brandstof, door kapotte opvoerpomp als die er is, hij zuigt lucht aan, of een verstopt filter.
2 hij kan de druk niet opbouwen omdat 1 of meerdere verstuivers te veel retour hebben of lekken.
3 Hoge druk pomp is defect.
4 Het afblaas ventiel op de rail lekt te veel naar retour.

AUTOS GEERT (0) PRO, 5 jaar geleden

Hello
Ik heb ondertussen de oorzaak gevonden . heb deze week drie gelijkaardige gevallen binnen gekregen . Heeft inderdaad te maken met de brandstoffilter , de drie problemen zijn toevallig met deze temperaturen . slechte kwaliteit brandstof zeker . drukregelaar ook vervuild zoals het filter , het zelfde probleem op een movano en een laguna gehad . bedankt voor de reactie er zijn toch mensen die mee denken .
grts

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.