Renault Laguna: Achteras rubbers verv. Laguna 2

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Weet iemand hoeveel werk het is om de achteras rubbers te verv.
Krijg hier een voor de APK en een is te ruim.
En evt de procedure.(volgens de dealer moet de achteras er onder vandaan)
Kan het ook onder de auto gedaan worden.



Ps nog een vraagje.
Voorste draagarm vervangen.(krijg je de bout van het achterste draagarm rubber evt wel ver genoeg omhoog?.
Lijkt mij te krap.


Alvast bedankt.
Oiram

UNIVERSEEL11698

Geplaatst door UNIVERSEEL11698 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bedankt, duidelijk.
Oiram

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Toch nog wat vragen?

Hoe doe je het met die remleidingen die vanaf de as naar het chassis gaan, gewoon voorzichtig zijn?
En maak je dan de schokdempers los, veren weg? En dan die schroef van dat rubber los, as iets naar achter bewegen, rubbers eruit meppen, nieuwe erin en alles weer monteren?

Mijn broertje z'n Laguna heeft scheuren in de rubbers, dus die zullen vast vervangen moeten worden.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

As eronder vandaan is vrij simpel te doen (en het gemakkelijkst om daarna de rubbers te vern)
Handremkabels op tang losnemen,ABS wielsensor stekkers los nemen onder plastic wielkuip
Rempedaal iets ingetrapt houden(blokje eronder)dan loopt het systeem niet leeg.

Auto op steunen onder dorpels.
Krick onder achteras(voor je de schokbrekers los neemt)
Schokbrekerbouten op achteras los nemen.(zitten stukje in as)
As(veren) laten zakken.(pak je de veren er zo onder vandaan)


Rubbers tik je er dan uit.(kunnen wel vast zitten maar viel bij mij mee)
Even letten hoe de oude eruit komen(positie)
Gaten goed schoon schuren en nw rubbers er weer in.(beetje vet erop doen)
Ze moeten er niet te zwaar in gaan anders beschadig je de boel.

Rubbers zijn L en R verschillend.(1 heeft een sleufgat)
Moeten nu anders gemonteerd worden.(L rubber moet nu R)
Maar als je ze origineel haalt staat dat wel op de verpakking.

Systeem voorzichtig ontluchten!(Niet te diep trappen slecht voor de pomp)
Klaar
Succes
Oiram

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Dus je maakt wel de remleidingen los? Ontluchten is die nippel op de remzuiger, neem ik aan?

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Speerpunt]Dus je maakt wel de remleidingen los? Ontluchten is die nippel op de remzuiger, neem ik aan?[/quote]
ja

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de tips. Gisteren allereerst een intercooler vervangen + alle filters + olie. Turbo inspectie gedaan, zag er nog zeer goed uit.

En vandaag de achterasrubbers. Best een klus. Ze wilden er niet echt makkelijk uit

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Nog even een sfeerimpressie erbij ;-)

[url=http://imageshack.us][img]http://img154.imageshack.us/img154/6595/...[/img][/url]

CBR1000 (0), 17 jaar geleden

Dat is nog flink bikkelen zo in de buitenlucht. Is het inmiddels allemaal gelukt?
Verder vraag ik me af, waar je die fietspomp voor hebt gebruikt?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CBR1000]Dat is nog flink bikkelen zo in de buitenlucht. Is het inmiddels allemaal gelukt?
Verder vraag ik me af, waar je die fietspomp voor hebt gebruikt?[/quote]
lijmtangen.... bakstenen, stoeptegels, gamma krikje.... wat ik nog mis zijn engeltjes voor op de schouder en een franse slagsleutel ;

''Créateur d'Automobile''

paul,

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

;-) Die fietspomp hebben we een beetje gebruikt als hefboom bij de bout van de schokdemper. Ik had thuis wel een lange buis liggen, maar dit werkte ook. Stoeptegels als extra steun (met een houten plankje erop) voor onder de wagen. Engeltje zat op m'n schouder, dus vandaar dat je die niet ziet. Dat gamma krikje is niet bij de gamma gekocht, maar heb ik al zo'n 5 jaar en bewijst minimaal ieder jaar weer z'n diensten.

Maar die rubbers waren er niet uit te tikken met de as nog onder de auto. Dus na een beetje wikken en wegen toch de as er onder uit en flink meppen en veel W40 deed de rest. Was toch wel een opluchting, want we begonnen het al een beetje zorgelijk in te zien. Bij het plaatsen van de nieuwe moet je er wel even opletten dat je ze er goed inzet. Je wordt een beetje optisch bedrogen door de as.

Al met al ongeveer 3 uurtjes bezig geweest op ons gemakje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.