Rover 200: Verzuipt Met Starten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16K4F

Auto Rijdend Gebracht I.v.m. Lekke Koppakking , Op Het Moment Dat We De Auto Naar Binnen Wilden Rijden Startte Deze Niet .
Probleem Toegeschreven Aan Lekke Koppakking , Auto Naar Binnen Geduwd En Aan Reparatie Begonnen.
Koppakking Compleet Vervangen Incl. Vlakken En Afpersen , Nieuwe Distributie En Spanrol Gemonteerd . Alles Afgemonteerd En Gevuld.
Eerste Keer Starten Gaat Goed , Daarna Slaat Hij Niet Meer Aan .
In Totaal 3 Keer De Cilinderkop Gedemonteerd , Gecontroleerd En Gemonteerd ( Tegen Beter Weten In !! )
Weer Gaat Het Bij De Eerste Start Goed En Daarna Wil Hij Niet Meer Aanslaan.

Nu Zijn We Erachter Dat Nadat De Auto Voor De Eerste Keer Gelopen Heeft En Weer Uitgezet Wordt Dat De Bougies Nat Slaan.

Systeem Uitgelezen , Geen Storingen Of Fouten In Geheugen Ecu.
Alle Stekkers En Verbindingen Gecontroleerd , Benzinedruk En Drukregelaar Gecontroleerd.

Wie O Wie Heeft Voor Mij Een Idee ?

Alvast Bedankt
Garage Korporaal

[b]Gelieve niet voor ieder woord een hoofdletter plaatsen, hou het leesbaar voor anderen[/b]

(Moderator problemcar-team)

korporaal

Geplaatst door korporaal (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

bertuslada (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk of de katalysator niet verstopt zit,heb ik nl met een 214 gehad

Jeroen5297 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ontsteking al gecontroleerd, controleer de weerstand tussen rotor en massa (heb al meer dan eens meegemaakt dat rotor lekte naar massa en dus
geen vonk op bougie)

Ik heb ook als eens met zo'n ding meegemaakt dat injectoren open blijven staan, maar dat is in principe met drukmeter direct vast te stellen.

paul123 (0), 14 jaar geleden

Jeroen,wat was dan de reden dat de injectoren bleven openstaan ik heb namelijk een rover met hetzelfde probleem

Qlimax (0) PRO, 14 jaar geleden

Rotor en verdelerkap zijn vaak de oorzaak!

paul123 (0), 14 jaar geleden

is dat dan de reden dat de injectoren blijven inspuiten ?

Qlimax (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee, maar wanneer je vonk ontbreekt, en je blijft starten wordt er wel steeds ingespoten.
Als je een OVERMATIGE inspuiting hebt, dan zou ik meer denken aan een defecte temp.sensor. ( de bruine sensor, 2 polig, op het waterhuisje naast het uitlaat spruitstuk )

Qlimax (0) PRO, 14 jaar geleden

Paul123 Bedrading al gecontroleerd v/d injectoren ( massa sluiting? )

Jeroen5297 (0) PRO, 14 jaar geleden

het is ondertussen al een tijdje geleden, maar het was bij een 25 of een 45; in ieder geval zo'n dunnere motorola computer in het midden aan het schutbord.
bij die auto zat het probleem in de computer; injector 1 en 2 bleven continu aangestuurd. bij die types computers heb ik sowieso al vaker wat rare storingen meegemaakt.
bij 200/400 heel vaak rotor/verdeelkap problemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.