Saab 9-3: Noodloop op snelweg, code P0244 Saab 9-3 2.2Tid 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Tid

Hallo,

bij deze plaats ik opnieuw mijn probleem waar ik al 3 weken (45uren) en zo'n 800km proefrijden mee bezig ben.

Ik heb een Saab 9-3 staan welke boven een snelheid van zo'n 140km/u in noodloop valt.
Er is dan de storing P0244 uit te lezen wat te maken heeft met een te hoge turbo druk.
In een eerder stadium heb ik al de codes P0105 (fout buiten luchtdruk sensor), P0234 (engine boost limit exceed) en P0400 (fout EGR) gehad bij deze auto maar die komen niet meer terug.

Inmiddels is aan deze auto vervangen:

-Lucht massameter
-Buiten luchtdruk sensor
-MAP sensor
-Magneet klep afregeling turbo druk
-Magneet klep van inlaat kleppen bediening in spruitstuk
-Magneet klep voor bediening stopklep
-Vacuum slangen
-Vacuum pomp
-Turbo (compleet)


Verder is het gehele inlaat traject op lekkage gecontroleerd en is de katalysator gereinigd om zeker te zijn dat deze niet verstopt zit. Tevens is de EGR klep grondig gereinigd.

Aangezien ik aan deze storing al zo lang bezig ben zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik me af of ik wellicht niet iets over het hooft zie....


Iemand een idee?

Groet Chris

Chris en Pat

Geplaatst door Chris en Pat (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 13 jaar geleden

Slangetjes op magneetklep van turbodrukregeling zijn toch niet omgewisseld.

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, heb ik gecontroleerd. Ik heb een Saab van een ander filiaal gehaald met de zelfde motor en hiermee vergeleken. Alles zit op de juiste plek

MrMaddTraxx (0) PRO, 12 jaar geleden

Normaal gezien hoeft je auto toch niet over de 140 km/h te gaan :D
9-3 heeft vaak problemen i.v.m zijn turbo/turbodruk.
Kuis de slangetjes en dergelijke nog eens goed na.

Chris en Pat (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste post al aangegeven dat het probleem uiteindelijk verholpen is door het vervangen van de brandstofpomp... Ik was even vergeten dat ik het probleem 2x geplaatst had...

Chris

A.Neumann (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik heb op dit moment dezelfde storing, turbo en intercooler reeds vervangen, slangen gecontroleerd en vacuum slangen vervangen (poreus). EGR volledig gereinigd en nieuwe pakkingen gemonteerd.... Storing komt evengoed terug... :-( De brandstof pomp vervangen een optie?

Arnaud

A.Neumann (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij het uitlezen geeft de computer overigens code P0234-5b turbodruk te laag aan.....

Arnaud

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.