mijn subaru impreza gt turbo houd in bij snel accelleren.wanneer je constant meer gas bij geeft voel je de motor steeds meer inhouden..en bij nomaal rijgedrag valt het niet echt op..alleen bij stationair is het soms voelbaar en hoorbaar dat de motor niet mooi loopt.En soms hoor je de uitlaat ook ploffen.
ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden want ik heb deze auto pas maar 1 week =(
owja en ik tank met euro 95 mag dat?
alvast bedankt
grt wong
Geplaatst door kwokie (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Impreza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
compressie meten en ontst controleren.
ploffen in uitlaat kan bij h tt en terug schak.
kwokie (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=CARS&MOTORS]compressie meten en ontst controleren.
ploffen in uitlaat kan bij h tt en terug schak.[/quote]
wat bedoelt u precies met h tt?
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
hoog toerental
kwokie (0) PRO, 17 jaar geleden
ik denk zelf iets met ontsteking op luchtmassameter. ik hoop dat ik em vandaag op me werk kan uitlezen met de bosch
kwokie (0) PRO, 17 jaar geleden
ik was vandaag met me sub langs de subarudealer geweest..en daar zeiden ze dat ik beter me openlucht filter kon demonteren en de originele weer beter kon monteren..daarna werd de auto uitgelezen en er kwam een foutcode over de luchtmassameter.deze hadden we gewist.en hij hij advieseerde dat ik me gasklephuis+stappenmotor het beste kon reinigen.Dat had ik daarna gedaan en nu houd de motor niet meer in maar bij stationair voeld de auto n beetje schokkerig aan en loopt richting de 600 toeren. Want zou ik doen luchtmassa vervangen of heeft dat niks mee te maken?
k-eendje (0), 17 jaar geleden
bij een gt turbo kan je best een open luchtfilter monteren, maar dan moet je een droog type nemen, zoals apexi of hks...Bij geoliede filters zuigt ie nl de olie uit t filter, en raakt de gloeidraad in de luchtmassameter vervuild, en kan zelfs kapot gaan. Waarmee heb je de LLM gereinigd? prober de draad goed te raken met remmenreiniger..mocht hij dan nog inhouden of stotteren is de kans groot dat hij kapot is.
kwokie (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=k-eendje]bij een gt turbo kan je best een open luchtfilter monteren, maar dan moet je een droog type nemen, zoals apexi of hks...Bij geoliede filters zuigt ie nl de olie uit t filter, en raakt de gloeidraad in de luchtmassameter vervuild, en kan zelfs kapot gaan. Waarmee heb je de LLM gereinigd? prober de draad goed te raken met remmenreiniger..mocht hij dan nog inhouden of stotteren is de kans groot dat hij kapot is.[/quote]
Ja ik had ook een openluchtfilter van hks erop zitten.maar blijkbaar toch niet goed voor de map sensor.ik had gisteren een mapsensor van een nissan gemonteerd en nu doet de motor het weer goed gelukkig en het scheelt zelfs meer dan 200euro vergeleken met de sensor van subaru.. grt wong
k-eendje (0), 17 jaar geleden
vreemd. ik heb op mijn nissan een apexi zitten en ik ken een hoop sx eigenaren met een hks filter die geen problemen hebben. alleen de green en k&n filters geven vaak problemen die ook bij de sub voorkomen. Ook kom ik vaak bij subaru dealers die t zelfde prrobleem meemaken, en die raden ook een droog filter aan.
vannelle (0) PRO, 16 jaar geleden
Luchtmassameter vervangen.........
jhanssen (0) PRO, 16 jaar geleden
Opgelost?
kwokie (0) PRO, 16 jaar geleden
ja maf sensor +bougies v.v die helemaal op zijn