Volkswagen Golf V: Inhouden/stotteren bij intrappen koppeling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BLG, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 124

Goedemiddag,

Raar probleem bij een 1.4TSI Twincharger 170pk, bij intrappen koppelingspedaal en toerental verhogen naar +/- 1200 - 1500 rpm begint de auto te stotteren/overslaan (waarneembaar in meetwaardeblokken).

Koppelingspedaal niet ingetrapt en gas geven naar +/- 1200 - 1500rpm, niets aan de hand...

Heel af en toe loopt de auto stationair niet helemaal mooi rond, echter geen misfires waarneembaar in de meetwaardeblokken.

Geen foutmeldingen opgeslagen in storingsgeheugen, als de auto eenmaal rolt, rijdt deze prima.

Recent zijn de bougies/bobines vervangen, is er compressie gemeten en alles lijkt in orde.

Nu hebben we in een TSB gelezen dat de auto de inspuiting armer zet op het moment dat de koppeling wordt ingetrapt om soepeler te kunnen schakelen/rijden, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend?!

PvdH

Geplaatst door PvdH (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

johnny nieste (0) PRO, 5 jaar geleden

lijkt wel op een defect 2massa vliegwiel.

PvdH (0) PRO, 5 jaar geleden

Verklaard dat de misfires in de meetwaardeblokken? Ik verdenk zelf de injectoren mede door het verarmingsverhaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.