Classic Cars: bedford cf250 start niet

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2300

aangezien ik nie zo goed ben in elektrische van een wagen . toevalig iemand een schema of die effe uitleg wil geven . wat er nodig is om te starten .

bv: welke kabels hebt je nodig om te starten ?
1) van batterij naar startmotor ( + direct op chassis)

2) van startmotor naar contact .

3) ....


grtz

glennw

Geplaatst door glennw (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Classic Cars Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

glennw (0), 8 jaar geleden

beste ,

ik zal bij et begin beginnen ,

ik kocht een bedford cf350 2300diesel ( start rijd perfect )

onder weg naar huis viel de bedford uit gewoon plots niets meer . mijn vriendin die achter mij reed zag vonkjes vliegen
blijkt dat de batterij niet vast lag en volgens mij kortsluiting gemaakt batterij is dood geen enkel lichtje of niks dus batterij is stuk denk ik dan .

nu kocht ik een nieuwe , auto demarreert nu wel maar slaat niet meer aan ?
maar ook al demarreert de bedford , op het dashboard geen enkel lampje die brand of niks ?

de oude eigenaar had gezegd dat de diesel tank vuil was voor ik vertrok naar mij huis , dus ik dacht mss is dit het probleem .
ik heb de filter vernieuwd, leiding gecontroleerd hij krijgt diesel tot aan de dieselpomp , maar niets komt er uit ? geen diesel naar de verstuivers .

dus nu heb ik 2 vragen ?

1) kan dit iets te maken hebben i.v.m. de batterij die omviel ?
2) hoe komt het dat de dieselpomp geen diesel doorlaat maar wel toe krijgt ?

graag wil ik mijn bedford in orde zodat ik er nog een leuke tijd me kan beleven dank je op voor baad.

kaleido 1 (1580) PRO, 8 jaar geleden

Controleer eerst eens alle zekeringen , zijn er vast wat stuk.
Het is nog boerenlullen techniek , er zit een afsluiter op je brandstofpomp die electrisch bediend wordt , daar zal waarschijnlijk geen spanning op komen.
Klepje gaat dan niet open en laat geen diesel toe naar de verstuivers.

glennw (0), 8 jaar geleden

voor zover ik zie zijn deze allemaal in orde ?
ik zou eens moeten kijken of er een kabel loopt en deze spanning krijgt .

grtz en bedank voor jouw antwoord ben daar al meer bij geholpen dank je.

kaleido 1 (1580) PRO, 8 jaar geleden

Heb je alle kabels op de accu er wel weer aan zitten ?
Als er geen lampjes branden op je dashbord is er gegarandeerd een zekering of kabel defect.

glennw (0), 8 jaar geleden

het kan bijna niet anders .... zal nog eens goed moeten zoeken :p

kaleido 1 (1580) PRO, 8 jaar geleden

Tja , bij zo weinig kennis , wordt het een lastig verhaal.
Begin bij het begin , Van je accu loopt er een dikke plus en een dunne plus draad , de dunnen plus loopt naar een verdeelblok/zekeringkast , de zekeringen dienen allemaal heel te zijn.
Op je contactslot zit een dikke plus , deze zal voeding hebben omdat de startmotor werkt.
Vanaf je contactslot loopt er een draad terug naar je zekering kast en deze zorgt er voor dat de diverse andere componenten voeding krijgen , deze stuurt ook je dashbord lampjes en dergelijke.
Controleer deze eerst eens.

glennw (0), 8 jaar geleden

bedank voor je antwoord ,

ik ben reeds al verder geraakt na middag je uitmeten :)
het dashboard verlichting werkt terug . ( losse kabel achter in het zekering kastje ) 2 uur voor lopen uitmeten :)

nu het elektronische klepje krijgt ook stroom op de diesel pomp , maar wou nog niet starten

ik denk dat ik eerst terug de pomp en leidingen moet ontluchten , dus morgen na het werk nog effe verder doen en alles ontluchten .

ik hoop dat het probleem dan opgelost is

grtz

kaleido 1 (1580) PRO, 8 jaar geleden

Denk het wel , zaten we toch in de goede richting .
Als je ontlucht hebt , kun je tijdens het starten even de verstuiverleidingen iets los draaien , dan gaat de lucht er wat makkelijker uit.
Je ziet vanzelf de diesel er uit komen , wartels vast zetten en hij zal aan slaan.

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Midden op de kop van de pomp zit een boutje sleutel 12 . Daaronder zit een koper ringetje !!

Boutje er uit en zorg dat het daar schoon is !! Draai de krukas zover door in de draairichtting terwijl je de pomp op het filter onder druk houdt.

Als er nu een ononderbroken straal diesel je tegemoet komt weet je dat je goed hebt ontlucht. Boutje Schoon weer terug plaatsen .!! Vast is vast .

Op de afsluiter van de pomp kan je spanning zetten eventueel rechtstreeks van de accu.

Als alle gloeiers werken ( gebruiken met z'n alle 80 AMP ). Is het aanslaan geen probleem meer.

Succes.

glennw (0), 8 jaar geleden

inderdaad punt je kent de bedford goed .

ik had deze al ontlucht vandaag . tot er een mooie volle straal uitspuit. maar door zo vaak te demareren is da batterij nu plat :(

tzit effe nie mee hahah

de batterij ligt nu aan de oplader . een nachtje doorladen en morgen nog maar eens proberen :)


grtz glenn

glennw (0), 8 jaar geleden

de bedford rijd en start terug perfect :)

reden was dus een losse kabel achter in de zekering doos...

na het terug ontluchten van de pomp starte die direct .

grtz

kaleido 1 (1580) PRO, 8 jaar geleden

Viel het toch nog mee , bedankt voor de feedback.

glennw (0), 8 jaar geleden

inderdaad . door t feit dat net de batterij omgevallen was . heb ik et probleem wat verder gezocht of dat nodig was :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.