1 bezoeker online

Classic Cars: Gordels achteraf inbouwen tbv achterbank

Zijn er mensen die dit probleem al een hebben opgelost?
Ik rij een Renault 16 en daar wil ik 3 punts gordels inzetten, maar dat gaat lastig worden zonder enig slijp en boorwerk.
Ik wil niet gaan slijpen en/of boren, maar zijn er wel andere oplossingen?

Ik hoorde dat er een optie is om gordels aan de bank te monteren, heeft iemand daar ervaring mee?

Zijn er oplossingen te vinden? en waar ?!?

Alvast bedankt voor het meedenken.

(ik weet dat het niet verplicht is, maar ik wil 2 kleine kinderen VEILIG meenemen ....)

yvovandijk

Geplaatst door yvovandijk , lid sinds 15 jaar geleden

6 Reacties

0

Mercury, 9 jaar geleden

om de zaak veilig te krijgen zul je toch moeten boren ben ik bang, de achterbank zelf zal bij een onverhoopte aanrijding waarschijnlijk niet veel houvast bieden aan de gordels, en dat is niet de bedoeling volgens mij. Bovendien zul je dan de bekleding ook nog moeten loshalen of misschien wel gaten in moeten maken....

gr

Peco power

0

Mercury, 9 jaar geleden

He Yvo, ik zie net dat jij een heleboel topics hebt, maar nooit ergens op terug reageerd... Je andere topics zijn gesloten, maar op deze zou je best nog ff kunnen reageren, dat is wel zo netjes, en het staat ook niet voor niks bovenaan de site!!!
De oplossingen van die andere mag je ook naar mij mailen zodat ik die alsnog plaatsen kan.

gr

Peco Power

0

yvovandijk, 9 jaar geleden

Mijn excuses voor het feit dat ik weinig reageer,
Ik lees vaak e.e.a. op mijn werk, maar reageer dan niet omdat ik geen tijd heb .....
Daarnaast krijg ik geen melding van Problemcar dat er gereageerd is (kan ik dat ergens veranderen?)

Wat betreft dit probleem:
Als ik ga boren e.d. wat voor soort gordels kan ik dan het beste gebruiken? het komt toch vrij nauw hoe een gordel gesteld staat? of kan ik ongestraft vanalles monteren?
Hoe doen anderen dat? zijn er mensen die zelf gordels hebben ingebouwd?

0

Santa, 9 jaar geleden

Je zult de gordels moeten bevestigen aan een sterk deel van de auto. Denk daarbij aan chassisbalken, dwarsbalken of dat soort metaaldiktes.
Zomaar even door de autobodem heenboren en de gordels met een bout vastzetten is niet juist; ze scheuren dan uit bij een aanrijding. Je moet dus zorgen voor versteviging van het bevesitigingspunt of gewoon een stevige balk uitzoeken.

Mogelijk dat je je licht zou kunnen opsteken bij bedrijven die spullen voor ralleyauto's en/of kitcars leveren.
Zij hebben vaak wel materiaal wat je (al dan niet d.m.v. lassen) aan de carrosserie kunt bevestigen.

0

yvovandijk, 8 jaar geleden

Ik heb een rol gordel gevonden welke rechte gemonteerd niet op slot gaat .... uit een renault 5
Deze heb ik op de zijplanken naast de hoedenplank gemonteerd (is bij de Renault 16 van metaal)
Daar zit het wel goed
Alleen op de grond is het wat lastiger, of er zitten leidingen, of er zit een tank of de bodem is te dun ....
Ik denk dat daar een balk in gelast moet gaan worden om het goed stevig te krijgen .....

In elk geval heb ik nog geen universele setjes voor klassiekers kunnen vinden!

We gaan gewoon verder zoeken!

0

kadettjeB, 8 jaar geleden

Als je die gordels plaatst wordt er ook op goed of afgekeurt bij de APK. En als je gordels zet mag je alleen nog maar het aantal passgiers mee nemen waar je gordels voor hebt.
Als je auto gordel vrij mag zijn (t/m 1970) of deels gordelvrij (achterin) (t/m 1973) dan zou ik dat zo laten. Je hebt er niks aan als je auto wordt afgekeurd op die gordels.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars of stel zelf een nieuwe vraag.