Mitsubishi Lancer: Hydraulische spanner

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4g63 2.0i

Hallo Allemaal,

Gisteren de distributie vervangen van een lancer 2.0 wagon sport.
De riem was 65.000km geleden ook al ergens anders vervangen maar de riem zag er zeer slecht uit.(gepollijst en geen letters meer zichtbaar.)
Nu door mij alles vervangen maar ik twijfel aan de juistheid van de afstelling van de hydraulische spanner.
Toen de auto kwam en ik de kappen los had gehaald zat het stiftje van de hydraulische spanner helemaal ingedrukt.
Nu ik alles vervangen heb staat het stiftje ongeveer 8mm uit naar boven.
Alles staat op tijd en de motor loopt perfect maar ik weet niet of ik de auto zo dus zonder problemen kan meegeven omdat ik dus twijfel.
Zelf heb ik er al mee gereden en moet zeggen dat deze perfect loopt/rijdt.

iemand?

evt. iemand die mij kan uitleggen of de hydraulische spanner de riem juist moet "indrukken" (spannen dus) of dat deze er voor kan zorgen dat als het blok uitzet bij warm worden de riem dan de spanner juist indrukt?
(mocht dit laatste het geval zijn verklaard dit namelijk de slijtage van de vorige riem omdat de stift toen helemaal ingedrukt zat.)

Bedankt alvast!

mitsuz

Geplaatst door mitsuz (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Lancer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

mitsuz (0) PRO, 9 jaar geleden

Probleem opgelost!
Beschrijving welke ik gebruikt had was niet de juiste.

Blijkbaar werkt het bij de 4g63 motor (2.0I) net iets anders als bij de gdi en een 2.0i van bv de outlander.

Stiftje staat nu goed en riemspanning ook.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.