Pontiac Trans-Am: afslaan van motor

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6.6

Hoi,ik heb ineens problemen met de auto.De motor slaat zomaar af.Hij start gelijk weer,maar na een korte tijd slaat hij weer af.Ik heb de ontstekingsmodule en bobine inmiddels vervangen omdat de motor eerst ook nog vreselijk schudde.Dat is nu verholpen.Ik heb ook het stekkertje van de stroom toevoer naar de bobine vervangen omdat deze slecht kontakt maakte.Maar nu blijft hij dus steeds aflaan,ongeacht het toerental.Wie kan mij helpen?

t roof

Geplaatst door t roof (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Trans-Am? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ewdijks (0), 15 jaar geleden

Misschien iets in de brandstof toevoer?
pomp oid?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik heb dit probleem ooit gehad met een ,69 er GTO, daar waren nieuwe (kunststof ) leiding voor de btrandstof onder gezet en vreemd genoeg begon de wagen ineeens in te houden na een aantal km's, bleek er niet genoeg toevoer te komen.
Ook de brandstofpomp wil nog wel eens problemen geven, oude membramenmet scheurtjes etc. Zit er niet ergens een oud en vervuild brandstoffilter?En ook niet te vergeten het zeefje direkt achter de benzine leidingaansluiting van de carburateur als de originele Rochester d'r nog op zit tenminste. Alle vacuum is gecheckt? en de choke blijft ook niet hangen? ga maar ff zoeken, als het hier noet ergens in zit, dan meld je je maar weer.
suc6

Peco Power

t roof (0), 15 jaar geleden

[quote=Mercury]Ik heb dit probleem ooit gehad met een ,69 er GTO, daar waren nieuwe (kunststof ) leiding voor de btrandstof onder gezet en vreemd genoeg begon de wagen ineeens in te houden na een aantal km's, bleek er niet genoeg toevoer te komen.
Ook de brandstofpomp wil nog wel eens problemen geven, oude membramenmet scheurtjes etc. Zit er niet ergens een oud en vervuild brandstoffilter?En ook niet te vergeten het zeefje direkt achter de benzine leidingaansluiting van de carburateur als de originele Rochester d'r nog op zit tenminste. Alle vacuum is gecheckt? en de choke blijft ook niet hangen? ga maar ff zoeken, als het hier noet ergens in zit, dan meld je je maar weer.
suc6

Peco Power[/quote]
Hallo,ik heb de leidingen vervangen,zo ook de filter.Deze was inderdaad van binnen erg vuil.Toen ik de auto kocht heb ik ruim 200km zorgeloos terug naar huis gereden Daarna begonnen de problemen.Normaal is de trans am uitgevoerd met een 4.9 blok.Deze heeft een gereviseerde 6.6 gekregen.Ik heb zojuist een proefritje gemaakt na uitvoering van bovenstaande en hij bleef lopen.De carburateur is een holey.De vorige eigenaar ghad de stroomtoevoer van de radio van de bobine afgetapt.Daardoor ging de module kapot.Heb deze en bobine vervangen en stroom voor de radio ergens anders vandaan gehaald.Komt nu wel van een constante+.Heb deze ook even afgesloten.Nu bleef de auto lopen.Radio of toch de filter???Bij de vorige hapering heb ik een constante + op de bobine gezet om storing in de aanvoer te controleren.De auto liep toen goed.Heb toen de stekker aan de bobine vervangen(stoorde enigzins).Probleem leek voorbij,maar kwam plotseling weer terug.Ben nu dus nog niet zeker waar het probleem vandaan kwam/komt.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Radio even egens van een draad afpakken die stroom heeft als je de sleutel in de accesoire stand zet (sleutel erinsteken en achterover draaien)
bobine moet stroom hebben als de sleutel in de stand ON staat, dan even zoeken naar een draad die stroom heeft. Nu lees ik een omgebouwde 4.9 turbo naar 400 cub inch, wat voor benzinepomp is er gebruikt? een originele voor een 400 of is er een electrische pomp geplaatst? deze willen nog wel eens te weinig opbrengst hebben op snelheid of teveel druk leveren stationair en dan door de vlotter(naald) heendrukken. Wat voor type holley zit er op ? 650/750/850 cfm/ doublepumper? is alle vacuum wel goed aangesloten? Heeft de holley wel een choke? wat voor luchtfilter wordt er gebruikt en is de carter ontluchting fatsoenlijk aangesloten? Dit soort dingen komt vaker voor na een ombouw, gezien je woonplaats en de gerden afstand ga ik er van uit dat je de auto in Friesland hebt gekocht, heb je met hem nog contact gehad over het probleem (ik denk dat ik wel weet waar ie weg komt). Goed , ga nog maar even puzzelen, het is niet zo'n ernstig probleem dat het niet meer goed komt.
Nog even naschrift,Heb even op de site geken van diegene die ik bedoelde en ik heb dus gelijk, auto komt uit friesland (interieur moet je van houden) verder mooie wagen, wielen is net zo als het interieur.Ik zou toch nog even contact opnemen met Piet hij zal hier toch wel wat aan willen doen.
greetz
Peco Power

t roof (0), 15 jaar geleden

[quote=Mercury]Radio even egens van een draad afpakken die stroom heeft als je de sleutel in de accesoire stand zet (sleutel erinsteken en achterover draaien)
bobine moet stroom hebben als de sleutel in de stand ON staat, dan even zoeken naar een draad die stroom heeft. Nu lees ik een omgebouwde 4.9 turbo naar 400 cub inch, wat voor benzinepomp is er gebruikt? een originele voor een 400 of is er een electrische pomp geplaatst? deze willen nog wel eens te weinig opbrengst hebben op snelheid of teveel druk leveren stationair en dan door de vlotter(naald) heendrukken. Wat voor type holley zit er op ? 650/750/850 cfm/ doublepumper? is alle vacuum wel goed aangesloten? Heeft de holley wel een choke? wat voor luchtfilter wordt er gebruikt en is de carter ontluchting fatsoenlijk aangesloten? Dit soort dingen komt vaker voor na een ombouw, gezien je woonplaats en de gerden afstand ga ik er van uit dat je de auto in Friesland hebt gekocht, heb je met hem nog contact gehad over het probleem (ik denk dat ik wel weet waar ie weg komt). Goed , ga nog maar even puzzelen, het is niet zo'n ernstig probleem dat het niet meer goed komt.
Nog even naschrift,Heb even op de site geken van diegene die ik bedoelde en ik heb dus gelijk, auto komt uit friesland (interieur moet je van houden) verder mooie wagen, wielen is net zo als het interieur.Ik zou toch nog even contact opnemen met Piet hij zal hier toch wel wat aan willen doen.
greetz
Peco Power[/quote]
Hoi,ik weet dat de bobinew geschakelde stroom nodig heeft.Die aanvoer is ok.Ik moet nog wel ff naar een juiste aansluiting voor de radio zoeken.De benzine pomp is een orginele voor een 400.Geen electrische.Vacuum is goed.Er zit een grote luchtfilter(edelbrock) op.De auto komt inderdaad van piet af.Ik ben zorgeloos thuis gekomen.De auto liep als een zonnetje.Geen enkel probleem gehad onderweg.En wat betreft het interieur en de velgen.....Tja,inderdaad daar moet je van houden maar ik vindt hem wel mooi zo.ben hem nog wel verder aan het afmaken(binnenkant verder met leer bekleden,nieuw hemeltje gemaakt enz.)Nog wat nieuwe rubbertjes bestellen in usa,en dan is hij klaar.Mits het probleem niet terug keert natuurlijk!Maar hij liep gisteren prima na het vervangen van de slang en filter(slangen gaan nogal eens `vergommen`na een tijdje waardoor de slang door vacuum dicht zuigt).Ik denk nog wel even de bougies vervangen.Bedankt voor de reactie en feedback.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Heeft wss wel aan de slangen gelegen dan, auto is een heel bijzondere uitvoering,vandaar dat ik het wat minder vondt dat ze het interieur verandert hebben, maar jij moet er in rijden en jij vindt het mooi dus prima. Setje nieuwe bougies kan geen kwaad, maar wel ac/delco gebruiken en beslist geen Champion, daar lopen GM motoren beroerd op. Blok is netjes afgebouwd zag ik op de foto, goed edelbrock filter erop, ik zou zeggen veel plezier ermee en wellicht tot ziens op een meeting ergens.
Greetz

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans-Am of stel zelf een nieuwe vraag.