Audi A4 2004: Rijstandensensor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: bfb

Hallo allemaal,

Van deze audi a4 1.8T cabrio met een multitronic automaat(hbd) gaat de versnellingsbak in noodloop(display knippert) bij het in het achteruit zetten van de bak. Achteruitrijlichten gaan dan ook niet branden. Geeft de volgende foutcode 17090 rijstandensensor(f125) onaannemelijk signaal.
Waar zit deze sensor, en is dit eenvoudig te repareren.?

Vriendelijke groeten Dick Wijngaard

Dick Wijngaard

Geplaatst door Dick Wijngaard (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

foutcode: 17090 P0706
nl Sensor keuzehendel stand bereik/funktieprobleem
du Fahrstufensensor (F125) unplausibles Signal
en Transmission Range Sensor (F125) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke oplossing:

* Controleer bedrading en aansluitingen
* F125 defect

Met dank aan gerrit speek. Zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Beetje kromme vertaling overigens. Welke scanner gebruik je?

Dick Wijngaard (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi oldford,
Ik gebruik Vag-com. Ik heb vorige week al navraag bij de dealer gedaan waar ze me vertelden dat F125 de achteruitrijschakelaar is, maar deze auto heeft de schakelaar niet. (in iedergeval niet in de bak) Ik vermoed dat de electonica bij de keuzehendel defect is, maar om dat zomaar lukraak te vervangen...

Bedankt Dick

Frankie3226 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo,

dit probleem is te wijten aan de stuurdoos van de boite. Vervang deze maar en codeer deze maar opnieuw en doe de basisafstelling. De stuurdoos zit in de boite zelf. deksel afnemen, nadat je de olie afgelaten hebt.
Vervang de olie maar als deze er al te lang inzit.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Dick Wijngaard]Hoi oldford,
Ik gebruik Vag-com. Ik heb vorige week al navraag bij de dealer gedaan waar ze me vertelden dat F125 de achteruitrijschakelaar is, maar deze auto heeft de schakelaar niet. (in iedergeval niet in de bak) Ik vermoed dat de electonica bij de keuzehendel defect is, maar om dat zomaar lukraak te vervangen...

Bedankt Dick[/quote]
f125 zit in het regelapparaat in de bak,dus dat wordt vervangen van het regelapparaat. schrik niet van de prijs want hij kost maar €925,-. incl btw

Dick Wijngaard (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik zal de klant vast blijmaken, maar ik denk dat hij het voorlopig laat zitten omdat de auto het niet altijd heeft, zeker nu met de crisis hier in Spanje.

Dick Wijngaard

Abs Stuurapparaten Beverwijk (0) PRO, 4 jaar geleden

Foutcode 17090/P0706/001798 - Transmission Range Sensor (F125) - Implausible Signal

ABS STUURAPPARATEN bieden reparatie van TCM Multitronic AUDI A4 A6 A8

De meeste gebreken die aan hen kunnen worden verwijderd door de module revisie, is een veel goedkopere oplossing. Vaak als het kopen van een gebruikte deel van het probleem niet verdwijnt of weer oplaait na een korte periode van gebruik.

ABS stuurapparaten biedt reparatie module-eenheden op alle voertuigen. Verzonden door uw kant wordt hersteld en keert het zelfde terug. Zo vermijdt programmering of codering van het voertuig.

PRNDS gemarkeerd in het rood
R achteruitversnelling niet drag
Automatisch schakelen van D naar S

FOUTEN :
18201 P1793 speed Sensor 2 G196 GEEN SIGNAAL
18226 P1818 druksensor 2 N216
17134 P0750 magnetventil 1 N88
17137 P0753 magnetventil 1 N88
17090 P0706 F125
17106 P0722 G195
18165 P1757 spanning - (af en toe)
17111 P0727

Bij ons krijgt u altijd twee jaar garantie op de gerepareerde onderdelen.

contact :
absstuurapparaten@gmail.com
info@absstuurapparaten.nl

+31 (0) 687120809 ( WhatsApp )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.