Peugeot 306: contact slot vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 aut

Hallo mijn zoon heeft een 306 aut. waar van het contactslot niet meer rond te draaien is maar nu wil ik deze vervangen maar ik krijg hem niet los.wat moet ik doen om hem er uit te krijgen.
alvast bedankt. probleem van Jaap

Leeuwen19

Geplaatst door Leeuwen19 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de contactsleutel echt niet meer te draaien is in contactslot, zul je andere methodes moeten gebruiken. Om het slot op de juiste manier te demonteren, moet de sleutel namelijk 1 standje kunnen worden verdraait.
Stuurkolom-kappen verwijderen.
Het contactslot zit vast in de houder dmv. een klein borgschroefje/boutje (beetje schuin bovenaan) en een indrukpalletje met 2 nokjes (aan onderzijde). Om dit palletje in te kunnen drukken, moet de contactsleutel 1 standje worden verdraait in contactslot. Lukt het verdraaien van de contactsleutel niet meer, dan kun/moet je het middendeel van het contactslot uitboren. Let er wel op dat je dan eerst even de 3 stekkers (bruine, grijze en zwarte kleur) van het contactslot naast de stuurkolom loskoppeld!!!

Leeuwen19 (0), 14 jaar geleden

[quote=Leeuwen19]Hallo mijn zoon heeft een 306 aut. waar van het contactslot niet meer rond te draaien is maar nu wil ik deze vervangen maar ik krijg hem niet los.wat moet ik doen om hem er uit te krijgen.
alvast bedankt. probleem van Jaap[/quote]
Ik moet hem uit boren dus als ik een ander slot er in zet moet ik dat dan weer in laten lezen door de dieler

306 cabrio (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee hoor, dat hoeft niet! Dat moet alleen met nieuwe sleutels.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=306 cabrio]Nee hoor, dat hoeft niet! Dat moet alleen met nieuwe sleutels.[/quote]
M.a.w. dan zou t.s. een contactslot op sleutelcode moeten bestellen. Bij compleet nieuwe/andere set zit je wel met sleutel(s) inleren lijkt me.

Leeuwen19 (0), 14 jaar geleden

[quote=hans4074]Als de contactsleutel echt niet meer te draaien is in contactslot, zul je andere methodes moeten gebruiken. Om het slot op de juiste manier te demonteren, moet de sleutel namelijk 1 standje kunnen worden verdraait.
Stuurkolom-kappen verwijderen.
Het contactslot zit vast in de houder dmv. een klein borgschroefje/boutje (beetje schuin bovenaan) en een indrukpalletje met 2 nokjes (aan onderzijde). Om dit palletje in te kunnen drukken, moet de contactsleutel 1 standje worden verdraait in contactslot. Lukt het verdraaien van de contactsleutel niet meer, dan kun/moet je het middendeel van het contactslot uitboren. Let er wel op dat je dan eerst even de 3 stekkers (bruine, grijze en zwarte kleur) van het contactslot naast de stuurkolom loskoppeld!!![/quote]
ik heb het slot uitgeboord kan het nokje indrukken maar het blijf vast lopen.zit er nog ergens een pennetje of zo iets van het stuur slot of zo?

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je het schroefje/boutje schuin bovenaan er ook uit gedraait en kun je het palletje ver genoeg indrukken?
Dit zijn de enigste 2 borgingen waar het slot mee vastzit, het indrukpalletje met 2 nokjes en het schroefje. Zit er al wel beweging is het slot? Anders kun je nog proberen om met een schroevendraaier het slot naar buiten te wrikken tussen chroom-rand contactslot en houder.

Leeuwen19 (0), 14 jaar geleden

[quote=hans4074]Heb je het schroefje/boutje schuin bovenaan er ook uit gedraait en kun je het palletje ver genoeg indrukken?
Dit zijn de enigste 2 borgingen waar het slot mee vastzit, het indrukpalletje met 2 nokjes en het schroefje. Zit er al wel beweging is het slot? Anders kun je nog proberen om met een schroevendraaier het slot naar buiten te wrikken tussen chroom-rand contactslot en houder.[/quote]
ik denk dat ik nog diepper moet boren om het 2'e palletje goed in te kunnen drukken.bedankt voor het reageren.

Leeuwen19 (0), 14 jaar geleden

[quote=Leeuwen19][quote=hans4074]Heb je het schroefje/boutje schuin bovenaan er ook uit gedraait en kun je het palletje ver genoeg indrukken?
Dit zijn de enigste 2 borgingen waar het slot mee vastzit, het indrukpalletje met 2 nokjes en het schroefje. Zit er al wel beweging is het slot? Anders kun je nog proberen om met een schroevendraaier het slot naar buiten te wrikken tussen chroom-rand contactslot en houder.[/quote]
ik denk dat ik nog dieper moet boren om het 2'e palletje goed in te kunnen drukken.bedankt voor het reageren.[/quote]
ik heb het 2'e palletje weg geboord .
En een ander contactslot geplaatst moest wel de sleutel om bouwen om dat de chip in de houder zit.
Dus hoef niet in geleerdt te worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.