Mercedes-Benz S-Klasse: Start niet, accu is al vervangen. ???

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 400 CDI

De auto startte niet bij de garage toen hadden ze hem opnieuw opgeladen en toen deed ie het opeens wel. Heb hem toen meegenomen en de volgende dag startte hij weer niet. Toen heb ik hem opgeladen en deed ie het nog niet. Toen had ik er nog een powerpack aangehangen en toen deed ie het in een keer wel. Volgende dag weer niks ook niet meer powerpack, dus heb er toen een nieuwe accu in gedaan die nog helemaal goed opgeladen. Nu start hij helemaal niet meer ook niet met een volle powerpack erbij. Dashboardverlichting werkt wel en de deuren gaan gewoon open en dicht. De automaat gaat nu ook niet uit de P . Wie kan me helpen?Mercedesdealer had het over een krukaspositiegever??

mikealkmaar

Geplaatst door mikealkmaar (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

thijs7300 (0), 14 jaar geleden

heb je al naar je dynamo laten kijken, staat de riem goed op spanning, heb je geen klandestiene gebruikers,(een versterker die niet uit gaat als je het kontakt uit zet), is alle bekabeling van de dynamo goed en die van de accu. wat de dealer zegt kan ik helaas niet bevestigen, zover gaat mijn kennis niet over de electronica. succes

mikealkmaar (0), 14 jaar geleden

Hij trekt de accu niet leeg, ben erachter gekomen dat als hij niet start hij ook de letter van de versnellingen niet aangeeft in het dashboard.
De bak kan ook niet uit zijn p gezet worden. Zou het kunnen dat de bak geen signaal geeft ofzo?

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Mike waar sloot je dat startpakket aan, bij de accu of bij de jumpstartplug naast de motor . Volgens mij een losse verbinding of werkt de startblokkering te goed. Succes.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 14 jaar geleden

De krukaspositiesensor kan jouw probleem niet veroorzaken. Als dat de oorzaak zou zijn, zou de motor wel rond moeten gaan maar niet aanslaan. Een W220 zit vol met elektronica, dus ik zou eerst beginnen met uitlezen. Heb je het ook al met de reservesleutel geprobeerd?

mikealkmaar (0), 14 jaar geleden

bedankt voor de reacties maar heb het probleem nogsteeds, na een tiental keer het contact aan en uit te zetten springt ie ineens wel op de goede stand. Dit weet ik doordat ik dan ineens de standen wel aangeeft in mijn dashboard in welke versnelling hij staat. Als ik dit in mijn dashboard zie kan ik altijd wel starten en als ik er dan een tijdje mee gereden heb dan doet hij het gewoon goed. Echt vreemd.De volgende start ie dan ineens weer niet

mikealkmaar (0), 13 jaar geleden

Het is gelukkig opgelost bleek een relais te zijn :S

steve28 (0), 5 jaar geleden

weet u ook welke relais?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.