Peugeot 306: hoe de kachelslangen demonteren 306

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,
Een marter heeft een van de kachelslangen lek gebeten. Nu heb ik een nieuw setje slangen bij de dealer gekocht waarbij de in en uitlaat samen in een aansluiting bijelkaar zit. Mijn vraag is hoe ik de oude slangen van de kachelpijpjes demonteer want ik zie geen klemmen die je los kan draaien. Het lijkt eerder op een kliksysteem of iets dergelijks. Kan men deze er gewoon er van aftrekken of hoe anders??
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ad.

Adonis

Geplaatst door Adonis (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het kan zijn dat er eerst een metalen borgplaatje (met schroefje vastgezet) over de beide slangen zit, zo ja dan deze eerst verwijderen. In het midden tussen de 2 slangen, zit idd een klik systeem d.m.v. een haak-lipje. Deze zou je m.b.v. een schroevendraaier iets opzij moeten drukken waardoor de borging vrijkomt en je de 2 slangen los kunt trekken. Oude slangen los, dan de oude O-ringetjes verwijderen. De nieuwe O-ringetjes plaats je, met een klein beetje vaseline, eerst een klein stukje in de pijpjes die uit het interieur komen. Daarna plaats je de nwe kachelslangen voorzichtig exact in het midden van de interieurpijpjes en drukt dan het geheel tot over de borging naar binnen. Doe je het andersom, dus eerst de nwe O-ringetjes op de nwe slang, en dan erin, dan krijg je het bijna niet voor elkaar.

Adonis (0), 13 jaar geleden

Dankjewel Hans!

Adonis (0), 13 jaar geleden

Ging van een leien dakje en precies zoals je beschreven heb!

Nogmaals hartelijk dank!

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Goed te horen dat het gelukt is en bedankt voor je bedankje.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.