Peugeot 307: Asbak verlichting vervangen 307

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Ik heb problemen met de hoogtevestelling van de koplampen. Op het forum melden ze dat de asbakverlichting vervangen moet worden om het probleem te verhelpen.

Vraag: Voor het vervangen van de asbak verlichting moet ik dan het hele middeconsole tot aan de ventilatie roosters losmaken of is er een andere manier om de verlichting te vervangen?
Ik zie wel een rood verlichtings plaatje bij de asbak, is dit verwijderbaar?


groet,
Ferry

Ferry307

Geplaatst door Ferry307 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Klopt inderdaad = lampje asbak defect, dan geen koplampverstelling. Asbak eruit, 2 torx-schroefjes achter asbak los, pookhoes lostrekken, bakje onder radio eruit trekken en dan onderste gedeelte van de sierrand lostrekken beginnend vanaf de scheiding t.h.v. het bakje onder radio. Nu kom je bij het lampje achter het rode glaasje. Lampje uit fitting trekken en vernieuwen. Nadat lampje weer brand, zul je even moeten spelen met verlichting, koplampverstelling enz. voordat de verstelling weer gaat werken.

Ferry307 (0), 12 jaar geleden

Hans,

Bedankt! ik weet zover voldoende alleen nog 1 ding zit de sierlijst gedrukt of gehaakt? Voordat ik deze kapot trek?

gr
Ferry

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Het enigste wat geschroefd zit zijn de 2 torxjes. De rest is allemaal klem en trek-werk, dus als je met beleid te werk gaat, hoeft er niets af te breken.

Ferry307 (0), 12 jaar geleden

Perfect !! bedankt!

gr
Ferry

Ferry307 (0), 12 jaar geleden

Hans,

Gelukt! alles werkt weer! Te simpel voor woorden!

gr
Ferry

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Mooi man! Is altijd lastig vooraf aan te geven hoe lang je met zo'n klusje bezig bent, niet wetende hoe handig iemand is, maar binnen een uur moet het zeker kunnen lukken.

Ferry307 (0), 12 jaar geleden

Kan redelijk veel zelf heb zo ook ooit een probleem gehad met de klimaat control tandwieltjes.

Ik heb een tik in de motor en volgens mij heb ik een defecte klepstoter maar bij de peugeot zeggen ze dat het ook het kettingkje van de nokkenas kan zijn. Heb jij hier ervaring mee??

gr
Ferry

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Is het geen naar buiten lekkende verstuiver? Misschien is het handiger hier even een nieuwe vraag voor aan te maken. Dan blijft het iets overzichtelijker.

autovalente (0) PRO, 12 jaar geleden

hey Ferry, had je ook aan mij kunnen vragen ;)

succes Eric

Ferry307 (0), 12 jaar geleden

Hey Eric,

Ik heb wel een andere vraag aan je:

Bij de Kwik fit zeggen ze dat ik de winterbanden moet vullen met winterlucht, dit schijnt beter te zijn voor de grip? Heb jij hier ervaring mee en waar kan ik eventueel een fles kopen bij Piet Gas?
Ik ben bij je langs geweest om dit te vragen maar kon niet zien of je nu zo snel aan het werken was of dat er een hond voor de roldeur door vloog;)

Alvast bedankt!
Ferry

Ferrie1206 (0), 9 jaar geleden

[quote=hans4074]Klopt inderdaad = lampje asbak defect, dan geen koplampverstelling. Asbak eruit, 2 torx-schroefjes achter asbak los, pookhoes lostrekken, bakje onder radio eruit trekken en dan onderste gedeelte van de sierrand lostrekken beginnend vanaf de scheiding t.h.v. het bakje onder radio. Nu kom je bij het lampje achter het rode glaasje. Lampje uit fitting trekken en vernieuwen. Nadat lampje weer brand, zul je even moeten spelen met verlichting, koplampverstelling enz. voordat de verstelling weer gaat werken.[/quote]
Beste Hans,

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd. Geweldig! Iets waar de garage een half uur voor zegt nodig te hebben (plus overeenkomstige kosten) hierdoor in minder dan 15 minuten zelf gefixt.

Super en bedankt!

P.S. wel absurd dat het elektronische circuit van de Peugeot zo in elkaar zit dat "de halve auto" uit elkaar moet.

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=Ferrie1206]Iets waar de garage een half uur voor zegt nodig te hebben[/quote]
En vervolgens dit 3 jaar later melden.... ;

Ferrie1206 (0), 9 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=Ferrie1206]Iets waar de garage een half uur voor zegt nodig te hebben[/quote]
En vervolgens dit 3 jaar later melden.... ;[/quote]
Mijn koplampen stonden helemaal verkeerd (naar beneden gericht). Boos omdat de Peugeot dealers me in de kou lieten staan ben ik gisteren er zelf aan begonnen. Even doorbijten maar verder geen enorm probleem.
Dankzij deze website meer transparantie!

Ferry307 (0), 5 jaar geleden

Opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum